2013_14
Guia docent 
Facultat d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Ciències de la Infermeria (2010)
 Assignatures
  METODOLOGIA EDUCATIVA
   Continguts
Tema Subtema
1.- La formació com a base del desenvolupament professional. 1.1. Formació com a procés educatiu
1.1.1. Formació: Concepte i necessitats.
1.1.2. Formació d’adults.
1.1.3. Formació en Infermeria
1.1.3.1. Formació i pràctica reflexiva
1.1.3.2. Models i estratègies de formació en Infermeria
1.1.3.3. Perspectives de futur.
1.2. Educació per la salut
1.2.1. Introducció
1.2.1.1. Concepte holístic de l’ésser humà
1.2.1.2. Concepte de salut
1.2.1.3. Factors que condicionen la salut.
1.2.2. Educació per a la Salut: Definició i models conceptuals.
1.2.3. Paradigmes o Escoles d’educació per la salut
1.3. Programes d’Educació per la salut.
1.3.1. Definició i objectius.
1.3.2. Variables relacionades amb el disseny de programes.
1.3.3. Estratègies per a educar en la salut.
1.3.4. Agents i camps d’educació sanitària.
2.- Programes d’educació sanitària: La planificació educativa. 2.1. Planificació i educació.
2.2. Elements de la planificació educativa.
2.2.1. Diagnòstic de les necessitats.
2.2.1.1. Identificació del problema i anàlisis de la situació de salut.
2.2.1.2. Establir prioritats.
2.2.1.3. Destinataris.
2.2.1.4. Formulació del diagnòstic.
2.2.2. Planificació.
2.2.2.1. Objectius.
2.2.2.2. Continguts i processos.
2.2.2.3. Mètodes, tècniques i activitats.
2.2.2.4. Recursos.
2.2.3. Implementació o Execució.
2.2.3.1. Dinàmica de grups.
2.2.3.2. Perfil del professional.
2.2.3.3. Qüestions ètiques.
2.2.4. Avaluació.
2.2.4.1. Inicial o de diagnòstic.
2.2.4.2. Continua o de procés.
2.2.4.3. De resultats.
2.2.5. Seguiment.
2.3. Anàlisis d’un model de programació concret.
3.- Les ciències de la conducta dins l’atenció sanitària. 3.1. Introducció.
3.2. Aportacions de la psicologia.
3.2.1. Definició de psicologia de la salut.
3.2.2. Processos cognitius i salut.
3.2.3. Conductes i salut.
3.2.4. Actituds i salut.
3.2.5. Emocions i sentiments: Intel•ligència emocional i Educació emocional.
3.2.6. La personalitat.
4.- L’Educació per la salut com a procés de comunicació. 4.1. La comunicació en l’entorn sanitari.
4.1.1. Aspectes bàsics de comunicació.
4.1.2. El procés comunicatiu.
4.1.3. L’art d’escoltar.
4.1.4. Obstacles en la comunicació.
4.1.5. Habilitats socials en l’educació per la salut.
4.2. La comunicació intercultural com un cas específic de comunicació.
4.2.1. Definició.
4.2.2. Elements que la configuren.
4.2.3. Influències en el procés de comunicació.
4.2.4. Cultura, valors i conductes.
4.2.5. Perspectiva intercultural.