2014_15
Guia docent 
Facultat d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Investigació en Ciències de la Infermeria (2012)
 Assignatures
  EDUCACIÓ PER A LA SALUT
   Continguts
Tema Subtema
1.- Educació per la Salut: Introducció. 1.1. Educació per a la Salut: Definició i models conceptuals.
1.2. Paradigmes o Escoles d’educació per la salut
1.3. Programes d’Educació per la salut.
1.3.1. Definició i objectius.
1.3.2. Variables relacionades amb el disseny de programes.
1.3.3. Estratègies per a educar en la salut.
1.3.4. Agents i camps d’educació sanitària.
2.- Programes d’educació sanitària: La planificació educativa. 2.1. Planificació i educació.
2.2. Elements de la planificació educativa.
2.2.1. Diagnòstic de les necessitats.
2.2.1.1. Identificació del problema i anàlisis de la situació de salut.
2.2.1.2. Establir prioritats.
2.2.1.3. Destinataris.
2.2.1.4. Formulació del diagnòstic.
2.2.2. Planificació.
2.2.2.1. Objectius.
2.2.2.2. Continguts i processos.
2.2.2.3. Mètodes, tècniques i activitats.
2.2.2.4. Recursos.
2.2.3. Implementació o Execució.
2.2.3.1. Dinàmica de grups.
2.2.3.2. Perfil del professional.
2.2.3.3. Qüestions ètiques.
2.2.4. Avaluació.
2.2.4.1. Inicial o de diagnòstic.
2.2.4.2. Continua o de procés.
2.2.4.3. De resultats.
2.2.5. Seguiment.
2.3. Anàlisis d’un model de programació concret.
3.- L’Educació per la salut com a procés de comunicació. 3.1. La comunicació en l’entorn sanitari.
3.1.1. Aspectes bàsics de comunicació.
3.1.2. El procés comunicatiu.
3.1.3. L’art d’escoltar.
3.1.4. Obstacles en la comunicació.
3.1.5. Habilitats socials en l’educació per la salut.
3.2. La comunicació intercultural com un cas específic de comunicació.
3.2.1. Definició.
3.2.2. Elements que la configuren.
3.2.3. Influències en el procés de comunicació.
3.2.4. Cultura, valors i conductes.
3.2.5. Perspectiva intercultural.