2010_11
Guia docent 
Escola Universitària d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Ciències de la Infermeria (2006)
 Assignatures
  METODOLOGIA DE LA INVESTIGACIÓ II
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
- L’alumne comprendrà la naturalesa del coneixement i de la realitat des de la perspectiva de la mirada qualitativa AC6
AC10
AC13
AC20
BC1
BC6
BC9
CC4
- L'alumne aprendrà a identificar els problemes de salut susceptibles de ser abordats des de la investigació qualitativa AC2
AC13
BC5
BC6
CC3
CC4
- Formular i dissenyar adequadament processos d’investigació qualitativa dins de l’àmbit de l’infermeria AC2
AC5
AC8
BC2
BC3
BC6
- Proporcionar a l’alumne habilitats per a la utilització de les diferents tècniques i mètodes propis de la investigació qualitativa AC2
AC10
BC1
BC2
BC3
BC4
BC8
BC11
CC4
- L'alumne sera capç d'nterpretar i avaluar els resultats d’investigacions de tipus qualitatiu AC2
AC10
AC17
AC18
AC19
BC8
BC9
BC13
MÓDULO IV: MÓDULO IV: Cuidatge i demandes de salut en escenaris i situacions de cronicitat - Explorar la cronicitat especialment les demandes relacionades amb el dolor, la dependència i la discapacitat AC1
AC5
AC9
AC17
BC1
BC2
BC6
BC13
MÓDUL I Anàlisis i revisió de la situació actual en les noves demandes de salut en els seus aspectes socials i epistemològics Identificar els orígens històrics de la salut pública Analitzar l'influencia de la cultura en el concepte de salut Explorar les noves demandes de salut AC3
AC5
AC6
AC18
BC1
BC2
BC11
BC13
MÓDUL II Anàlisi del judici clínic infermer i la seva resposta a les demandes de salut - Explorar els problemes i factors associats al desenvolupament del judici clínic infermer - Analitzar els processos de raonament i judici clínic que sostenen les pràctiques professionals centrades en les necessitats de salut de les persones AC6
AC9
AC14
BC1
BC4
BC6
BC11
BC13
MÓDULO III: Cuidatge i demandes de salut en situacions i escenaris crítics -Identificar els recursos que utilitzen els professionals per modular les respostes emocionals pròpies i facilitar el clima social -Explorar els dominis de la pràctica en l' atenció al malalt crític i família en relació al confort en les diferents dimensions i en el final de la vida -Analitzar la connexió entre judici e intervenció en poblacions de pacients particulars AC1
AC2
AC6
AC9
AC17
BC1
BC3
BC6
BC11
BC13
MÓDULO V: Cuidatges i problemes de salut emergents. Multiculturalitat versus Immigració - Explorar noves situacions de salut - Compendre el fenomen de la Multiculturalitat - Analitzar la diversitat d'intervencions sociosanitaries rel.lacionades amb l'immigració. Coneixer les patologies "típiques" de la població immigrada - Anlitzar les necessitats de les noves i velles families des de la perspectiva de la salut AC1
AC2
AC6
AC16
BC1
BC3
BC13
- Formular i dissenyar adequadament processos d'investigació qualitativa dins de l'àmbit de l'infermeria AC5
AC6
AC9
AC10
AC14
AC17
BC1
BC3
BC6
BC11
BC13
- L'alumne comprendrà la naturalesa del coneixement i de la realitat des de la perspectiva de la mirada qualitativa AC5
AC6
AC10
AC17
AC20
BC1
BC6
BC13
CC5
- L'alumne aprendrà a identificar els problemes de salut susceptibles de ser abordats des de la investigació qualitativa AC1
AC5
AC9
AC17
BC1
BC3
BC6
- Proporcionar a l'alumne habilitats per a la utilització de les diferents tècniques i mètodes propis de la investigació qualitativa AC10
AC14
AC17
AC18
AC19
AC20
BC1
BC3
BC6
BC11
CC4
- L'alumne sera capç d'nterpretar i avaluar els resultats d'investigacions de tipus qualitatiu AC10
AC14
AC18
AC19
AC20
BC1
BC3
BC5
BC6
BC11
BC13
CC2
CC4