Enologia (2003) |
Assignatures |
CULTURA VITIVINÍCOLA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | CULTURA VITIVINÍCOLA | Codi | 19042012 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer la Història de la Viticultura i Enologia. | B1 B6 |
C2 C3 C4 |
|
Identificar els compostos presents als vi i la seva relació amb la salut humana. | A5 A7 A8 A13 |
B1 B3 |
C3 |
Coneixer els efectes que els diferents additius i pràctiques enològiques i vitícoles tenen sobre la salut humana. | A4 A5 A7 A8 |
B2 B3 B6 |
C3 |
Coneixer el metabolisme de l'alcohol i l'acetaldehid en humans. | A8 A13 |
B1 B2 B3 B4 B6 B7 |
C3 |
Coneixer l'impacte medioambiental de les diferents pràctiques vitivinícoles. | A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10 |
B1 B2 B3 B4 B6 B8 B9 |
C1 C2 C3 |
Coneixer els mecanismes correctors de l'impacte medioambiental de les pràctiques vitivinícoles. | A2 A3 A4 A5 A6 A10 A11 |
B1 B2 B3 B4 B9 |
|
Coneixer les implicacions gastronòmiques del consum de vi. | A9 |
B1 B2 B6 |
C1 |
Coneixer les implicacions econòmiques a nivell mundial del comerç del vi i els seus derivats. | A1 A5 A9 A12 |
B1 B2 B3 B8 B9 |
C1 C2 C3 C4 |
Coneixer el treball d'enoleg i el seu reconeixement social i legal a l'Estat espanyols i la Unió Europea. | A1 A2 A4 A5 A7 A9 A11 |
B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 |
C1 C2 C3 C5 |
Coneixer les principals regions vitivinícoles espanyoles. | A1 A5 A8 |
B1 B4 |
C1 C2 C3 C4 C5 |
Coneixer les principals regions vitivinícoles europees. | A1 A5 A8 |
B1 B4 |
C1 C2 C3 C4 C5 |
Coneixer les principals regions vitivinícoles dels nous països productors. | A1 A5 A8 |
B1 B4 |
C1 C2 C3 C4 C5 |
Coneixer les principals pràctiques enològiques implicades en vinificacions especials. | A1 A5 A8 A12 |
B1 B8 |
|
Transferir coneixements teòrics a través de l'anàlisis crític d'articles mitjançant treball en equip. | A1 A3 A4 A5 A11 |
B1 B2 B5 |
C2 |