Biotecnologia (2005) |
Assignatures |
GENÈTICA MOLECULAR |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | GENÈTICA MOLECULAR | Codi | 19051019 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
7.5 | 4.5 | 3 | Troncal | Segon | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer la importància dels mecanismes de recombinació i reparació del DNA i dels sistemes de modificacó i restricció. Saber | A4 A10 A23 |
B8 |
C1 |
Conèixer les eines bàsiques de clonació molecular i diferenciar entre la clonació molecular, la terapèutica i la reproductiva. Conèixer les tècniques bàsiques per a la construcció de genoteques. Conèixer algunes aplicacions pràctiques de les tècniques d'enginyeria genètica. Prendre consciència que la nova biotecnologia té importants implicacions ètiques, legals, econòmiques i socials. Saber Saber fer Saber estar/ser | A9 A10 A11 A12 A14 A19 A22 A23 |
B3 |
C1 C5 |
Conèixer com està organitzada la informació al genoma eucariòtic, i les limitacions actuals del coneixement. Identificar les bases genètiques del càncer més conegudes. Saber Saber fer Saber estar/ser | A5 A6 A10 |
B1 B2 B3 B8 |
C1 C2 C5 |
Adquirir el vocabulari bàsic i els conceptes necessaris per a l'autoaprenentage present i futur. Saber Saber fer Saber estar/ser | A6 A23 |
B1 B7 B8 |
C1 C2 C5 |
Conèixer els aspectes més rellevants de la utilitat de la genòmica en medicina. Apreciar l'avanç en diagnòstics i tractaments mèdics en funció de l'avanç en la comprensió de les funcions dels gens. Saber Saber estar/ser | A8 A10 A12 A13 A21 A22 A23 A27 |
B1 B2 B7 B13 |
C1 C2 C3 |
Conèixer algunes bases de dades de genòmica i proteòmica i les eines més elementals per a l'anàlisi bioinformàtica de seqüències. Ser capaç d'obtenir informació actualitzada a través de les bases de dades de genòmica, proteòmica, metabolòmica. Saber Saber fer | A6 A13 A14 A21 A22 A23 |
B1 B4 B5 B7 B8 |
C1 C2 C3 C4 C5 |
Prendre consciència que la nova biotecnologia té importants implicacions ètiques, legals, econòmiques i socials. Saber estar/ser | A27 |
B13 B14 |
C3 |
Ser capaç d'apreciar la velocitat dels canvis en els coneixements de la genètica molecular i la tecnologia del DNA recombinant Saber estar/ser | A23 |
B2 |
C3 C4 |
Apreciar la interrelació existent entre el desenvolupament de la biotecnologia+TIC i el coneixement dels genomes. Saber estar/ser | A6 A23 |
B1 B2 |
C3 C4 |
Acceptar que hi ha molts aspectes desconeguts en genètica molecular. Saber estar/ser | C3 |
||
Disenyar l'esquema d'un experiment senzill per a aconseguir un determinat objectiu o per a respondre una pregunta. Saber fer | A12 A14 |
B1 B3 |
|
Aprendre a utilitzar informació subministrada per les companyies de productes biotecnològics. Saber fer | A4 A5 A6 A11 A12 A14 A19 |
B1 B4 B5 B7 |
C1 C2 |
Utilitzar la terminologia de forma rigorosa en la redacció d'examens i exercicis. Saber fer | B7 |
C1 C2 |
|
Comprendre la interacció existent entre els gens i entre l’expressió del gens i l'ambient. Saber Saber fer Saber estar/ser | A4 A6 A8 A10 A13 A22 A23 |
B2 B3 B7 B8 B12 B13 |
C1 C3 |