2006_07
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d`Enginyeria Química
A A 
català 
Enginyeria Química (1993)
 Assignatures
  REACTORS QUÍMICS
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Plantejar els balanços de matèria i energia en un sistema amb reacció química i desenvolupar els models matemàtics bàsics de reactors ideals. A1
A3
A5
B1
B3
B15
Construir el diagrama T-X-rA per una reacció reversible, analitzar l’efecte de l’equilibri químic en el disseny d’un reactor químic i seleccionar les trajectòries d’operació (T-X) òptimes per a sistemes de reactors adiabàtics i no isotèrmics. A4
A5
B1
B3
B8
B11
B14
B17
Construir el diagrama (1/rA)-X per sistemes amb una reacció i fer un càlcul aproximat del volum de reactors de flux a partir del diagrama (1/rA)-X. A5
A10
B1
B3
Triar el tipus (CSTR o PFR, adiabàtic o no isotèrmic, etc.) i el nombre de reactors requerits per assolir una determinada conversió per a una reacció limitada per l’equilibri químic. A10
B1
B3
B8
B11
B14
B17
Calcular analíticament i numèrica el volum de reactors de flux i de reactors semicontinus. A2
A10
B4
B15
Calcular la caiguda de pressió en un reactor de llit fix i analitzar el seu efecte sobre la conversió en reaccions en fase gas. A1
B1
Construir el diagrama d’ignició – extinció per a reactors de mescla perfecta adiabàtics i no isotèrmics i analitzar l’estabilitat d’un reactor de mescla perfecta a unes condicions fixades. A1
A3
A5
B1
B3
B8
B11
B14
B17
Triar el tipus de reactor i condicions de treball més adequats per sistemes de reaccions múltiples en paral•lel i en sèrie. A10
B1
B3
B8
B11
B14
B17
Construir un model matemàtic genèric pel càlcul de reactors isotèrmics on M espècies químiques reaccionen a través de N reaccions simultànies. A1
A3
A5
B2
B3
B14
B15
Integrar el reactor en un procés amb separació de productes i realimentació dels reactius no convertits. A3
B2
B3
B4
B11
B17
Construir un model matemàtic per un reactor tubular amb dispersió axial i determinar l’existència de dispersió axial en un reactor de llit fix. A1
B2
B3
B14
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. B7
C5