2009_10
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química
A A 
català 
Enginyeria Química (1993)
 Assignatures
  PROJECTES
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Definir què és un projecte i diferenciar entre aquests i les operacions.
Descriure en què consisteix la gestió de projectes.
Llistar i descriure les etapes en la gestió d'un projecte.
Identificar els participants claus en un projecte i explicar quines són les seves funcions.
Identificar i descriure les activitats necessàries per planificar un projecte.
Crear l'abast d'un projecte mitjançant la Work Breaddown Structure o diagrama d'arbre. B8
B9
B12
Identificar riscos i formular contramesures adients. B8
B9
B12
B17
Programar un projecte i representar aquesta programació mitjançant diagrames de fites, de productes, d'activitats i de Gantt. B8
B9
B12
B17
Determinar el pressupost d'un projecte. B8
B9
B12
Crear un Team Charter. B8
B9
B10
B12
B18
C5
Dur a terme el seguiment d'un projecte i gestionar reunions. B8
B9
B10
B11
B12
B18
Gestionar l'etapa de tancament d'un projecte i crear l'informe de tancament. B8
B9
B10
B12
B18
C5
Estimar la inversió total, capital fix i capital de treball, en projectes de plantes químiques. A12
B4
B8
B10
C2
Construir el compte d'explotació d'una planta química. A12
B8
B10
C2
Avaluar econòmicament un projecte d'inversió mitjançant els mètodes del VAN, TIR i payback period. A12
B10
B11
B14
C2
Presentar oralment i defensar els resultats i la gestió d'un projecte davant d'un grup de persones. B9
B10
B11
B12
B17
C2
C5
Elaborar, analitzar i interpretar diagrames fonamentals de processos en enginyeria química com ara els diagrames de blocs i els diagrames de flux. A1
B1
C2
Escollir segons el context i l'etapa de desenvolupament d'un projecte la conveniència de crear un diagrama de blocs, de flux o de canonades i intrumentació (PI&D). B11
Conèixer els elements essencials que composen un manual de disseny o de procés. A13
A14
B2
C5
Elaborar fulls senzills d'especificació de procés d'alguns equips significatius com ara dipòsits, bombes, columnes, bescanvaidors de calor, etc. A1
A3
A4
A6
A7
A8
A9
A10
A11
B1
B9
B10
C2
Interpretar diagrames de canonades i instrumentació (PI&D) senzills i d'elaborar-ne un de senzill. A7
A8
A9
A10
A11
B1
C2