2008_09
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d`Enginyeria Química
A A 
català 
Enginyeria Química (1993)
 Assignatures
  CONTROL I INSTRUMENTACIÓ DE PROCESSOS QUÍMICS
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desenvolupar models físics i químics que descriguin el funcionament d'una operació o d'un procés de fabricació. Aplicar les eines matemàtiques bàsiques en la modelització dinàmica dels processos. A1
A2
A3
A4
A5
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B11
B12
B14
B15
B17
C1
C2
C3
C5
Analitzar i comprendre la dinàmica de sistemes amb diversos ordres de retard o avanç. Conèixer les diferents relacions d'estabilitat de processos i les seves limitacions. Establir els dissenys dels llaços de control fonamentals. A1
A3
A4
A5
A7
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
C1
C2
C3
C5
Entendre la dinàmica de la resposta dels processos davant entrades sinusoidals. Establir els criteris d'estabilitat que fan referència a l'anàlisi freqüencial. Diagrames de Bode i Nyquist. Dimensionar els marges de guany i de fase. A1
A3
A7
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B14
B15
B17
C1
C2
C5
Aprendre mètodes d'ajust de controladors. Entendre les diferencies entre els mètodes analítics i empírics d'ajust. A1
A3
A7
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
B14
B15
B17
C1
C2
C5
Conèixer la instrumentacio emprada en processos químics. Entendre els principis fonamentals de funcionament de cada aparell. A1
A3
A7
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B14
B15
B17
C1
C2
C5
Entendre i desenvolupar configuracions de control alternatives al llaç bàsic de control. Analitzar configuracions de control per processos de múltiples entrades i sortides. Identificar les possibles interaccions i aplicar sistemes de desacoplament de llaços A1
A3
A7
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
B14
B15
B17
C1
C2
C5
Aprendre a cercar informació relacionada amb control de processos. B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B14
B15
B16
B17
C1
C2
C5