Grado en Ingeniería Química (2010) |
Asignaturas |
PRÁCTICAS DE LIDERAZGO DE EQUIPOS |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2021_22 |
Asignatura | PRÁCTICAS DE LIDERAZGO DE EQUIPOS | Código | 20204201 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
9 | Optativa | AN conv. única |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
El rol del líder d'equip de projecte. | El líder d'equip com a facilitador de l'aprenentatge i desenvolupament dels membres de l'equip. Funcions específiques. |
Autoconeixement i desenvolupament de la capacitat de lideratge d'equips (Project Manager). | Rols de Belbin. Metodologia CliftonStrengths. Procés de coaching personal. |
Metodologies àgils de gestió de projectes. | El manifest de les metodologies àgils. El procés Scrum. |
El procés d'avaluació del rendiment individual. | Deixar clares les expectatives. Converses que impulsen el rendiment: 1) connexió ràpida, 2) check-in i 3) coaching per al desenvolupament. Reunions de revisió del progrés. Avaluació del rendiment. |
Formació i posada en marxa d'un equip de projecte. | Diversitat i sinèrgia als equips. Creació del Team Charter. |
Com crear equips altament compromesos (engagement). | Què entenem per engagement. El qüestionari Gallup Q12. Els 12 elements clau per crear "ganes" en els membres de l'equip. |
El Model de les Cinc Disfuncions d'un Equip. | Visió general del model. Generar confiança. Facilitar el conflicte. Crear compromís. Exigir responsabilitats. Enfocament en els resultats. Avaluació del funcionament de l'equip |
Direcció i gestió d'equips de projecte remots. | Com dirigir i gestionar equips remots. MS Teams. |