2019_20
Guía docente 
Escuela Técnica Superior de Ingeniería Química
A A 
castellano 
Grado en Ingeniería de Bioprocesos Alimentarios (2017)
 Asignaturas
  FUNDAMENTOS DE BIOQUÍMICA Y BIOLOGÍA
   Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1.1 Aplica correctamente las bases y fundamentos biológicos del ámbito vegetal y animal en la ingeniería.
 A1.2 Comprueba a través de la experimentación y trabajo en grupo en el laboratorio los fundamentos teóricos explicados en el aula.
 A3.7 Distingue las características generales de los seres vivos y los niveles de organización de los sistemas biológicos.
Conoce esquemáticamente los principales tipos de biomoléculas y macromoléculas.
Comprende como los organismos obtienen energía externa y la transforman para sintetizar sus componentes.
Describe los tipos de células, los componentes celulares y las funciones que realizan.
Comprende cómo se reproducen los organismos y las bases de la herencia.
Conoce esquemáticamente la clasificación y las principales características estructurales de los organismos, desde los microorganismos a los pluricelulares, como los hongos y los animales.
Conoce la estructura y el funcionamiento de las plantas así como su diversidad.
Utiliza los microscopios ópticos y diferencia en una preparación los diferentes tipos celulares.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1.2 Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
 B1.3 Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
 B3.2 S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
 B3.3 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
 B4.4 Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
 B5.1 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
 B5.3 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje