2019_20
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química
A A 
català 
Grau d'Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris (2017)
 Assignatures
  LABORATORI INTEGRAT D'OPERACIONS UNITÀRIES
   Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Coneix, comprèn i utilitza els principis d'enginyeria i tecnologia dels aliments: enginyeria i operacions bàsiques d'aliments; tecnologia d'aliments; processos en les indústries agroalimentàries.
 A1.2 Aprèn a planificar una experimentació, a realitzar, interpretar i valorar els resultats de manera crítica.
Assigna un error als resultats obtinguts en els experiments en funció de l'error de les dades que utilitzin i de l'error experimental de les mesures que prenen. Considera la importància dels errors en la validació de resultats experimentals.
Aprèn les tècniques bàsiques de mesura en el laboratori. Decideix l'aplicació de les tècniques analítiques adequades per a cada problema.
Calibra instruments de mesura de cabal, temperatura i pressió.
Determina l'eficiència d'un procés de tractament tèrmic d'un aliment.
Obté correlacions dels coeficients de convecció i dels coeficients de fricció a partir de les mesures experimentals realitzades en un intercanviador de calor.
Estudia experimentalment un procés de compressió d'aire en una o dues etapes. Determina rendiment volumètric, mecànic, elèctric, isentrópico i isotèrmic del procés de compressió. Determina el coeficient politròpic del compressor.
Analitza un procés de combustió i l'efecte de l'excés d'aire en l'eficiència de la caldera i en les emissions de la caldera.
Escala plantes de digestió biològica i de floculació-sedimentació a partir de dades experimentals obtingudes amb equips d'escala de laboratori.
 A1.3 Treballa seguint sempre les normes de seguretat. Opera al laboratori minimitzant el consum d'energia i de matèries primeres i produint un mínim de residus.
 A1.5 Resol problemes experimentals relacionats amb balanços de matèria i energia, termodinàmica, transport de matèria, calor i fluids.
Optimitza les condicions d'operació de processos unitaris utilitzant les dades experimentals obtingudes al laboratori.
 A2.1 Coneix i aplica les especificacions dels equips, i dissenya els experiments d'acord amb les especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment.
 A5.1 Estudia el comportament de diferents tipus de reactors ideals i reals, i calcula paràmetres d'operació sobre la base de cinètiques obtingudes en la bibliografia.
Determina la influència de les condicions d'operació en l'efectivitat d'operacions unitàries de separació controlades per la transferència de matèria.
Analitza l'efecte de les condicions inicials de la matèria primera i de les variables d'operació en l'assecat d'aliments.
Analitza l'efecte de les condicions d'operació sobre el rendiment d'un cicle de refrigeració.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.1 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...).
Usa un llenguatge apropiat a la situació.
 B1.2 Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
 B1.3 Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
 B1.5 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera ericaç i eficient.
 B3.2 S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
 B3.3 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
 B4.1 Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
 B4.3 S'adapta correctament a les metodologies docents del tipus "active learning".
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
 B4.4 Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
 B5.1 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
 B5.3 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge