Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Ambiental (MENTA) (2010) |
Assignatures |
SEPARACIÓ DE MEMBRANES |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | SEPARACIÓ DE MEMBRANES | Codi | 20615212 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
1. List and describe the fundaments of the different membrane processes. | AC1 |
||
2. Determine the membrane technology to use according the species to be separated. | AC1 |
||
3. Differentiate between industrial membrane processes and bench scale membrane processes. | AC3 |
||
4. Establish the suitable range of operating conditions for every process and separation problem. | AC1 |
||
5. Select the right material and membrane structure according to the involved compounds. | AC1 |
BC6 |
|
6. Connect the type of module with the application and membrane material. | AC2 |
BC6 |
|
7. Evaluate the flux of water and solute through a membrane from transport equations. | AC1 |
||
8. Get membrane characteristics from experimental data. | AC1 |
BC4 |
|
9. Foresee the influence of concentration polarisation, fouling or ageing on membrane performance. | AC1 |