2013_14
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química
A A 
català 
Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera (2013)
 Assignatures
  TREBALL DE FI DE MÀSTER
   Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una avaluació externa (per part del centre de pràctiques).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
Amb la supervisió contínua del director del treball, es porta a terme la integració de l'alumne en l'equip d'investigació on es porta a terme el treball. L'alumne s'incorpora com un membre més de l'equip i participa en els seminaris, reunions, debats, exposicions, conferències i altres activitats pròpies de l'equip d'investigació. 40%
Presentació i defensa del treball de fi de Grau
A1
A2
A3
A4
A7
A8
C1
C2
Presentació davant d'un tribunal de tres membres (en el qual no està inclòs el supervisor del treball) del treball realitzat durant un màxim de 20 minuts. 60%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per tal d'aconseguir una avaluació correcta de les competències definides, en aquest apartat s'especifiquen les etapes d'avaluació:

• D'acord amb els objectius educatius del TFM, definim les competències específiques i transversals que s'han d'avaluar.
• Per a cada competència, identificar els indicadors observables que permetin avaluar el grau d'assoliment.
• Definim en quins moments s'avaluen els treballs (és a dir, les fites d'avaluació) i quines seran les evidències que es demanarà a l'estudiant que presenti i defensi (accions d'avaluació).
• Assignem a cada fita i cada acció d'avaluació els indicadors a avaluar.
• Definim com puntuar els indicadors i dissenyar els informes d'avaluació.
• Definim els criteris per obtenir una qualificació del TFM a partir dels informes d'avaluació.

L'avaluació estarà orientada a ajudar l'estudiant a ser conscient dels errors i defectes potencials. Cal tenir en compte que el treball fi de màster 'està dirigit a iniciar l'estudiant en la recerca.
Els estudiants seran avaluats pels seus supervisors (40% de la nota total) i els membres del tribunal (60% de la nota total).
S'utilitzaran els següents criteris per avaluar el treball experimental,
tribunal i supervisors:

- Informe escrit.
a) Criteris que es refereixen als continguts: la correcció del títol, resum, introducció (objectius ben definits, els antecedents, l'originalitat i l'interès afegit de valor del treball realitzat), part experimental, una descripció de la metodologia, resultats, discussió i conclusions, referències.
b) Aspectes formals: presentació escrita, l'organització, l'ús adequat de les taules i figures, ...
- Presentació oral: l'organització, la claredat, el temps per a la presentació, ...
- Debat amb els membres del jurat: respostes a les preguntes, les consideracions, aspectes relacionats amb les competències adquirides: Conèixer els conceptes bàsics de la metodologia d'investigació (creació dels treballs d'investigació, per ser capaços d'enfrontar i resoldre els problemes de investigació, ...), la capacitat de comunicar d'una manera correcta i eficaç, la capacitat de comprendre, escriure i parlar en anglès, ...

En la seva avaluació, els supervisors avaluaran també els aspectes relacionats amb el treball personal al laboratori: maduresa científica dels estudiants, la capacitat de treball personal, la iniciativa, la qualitat dels debats al llarg del treball, la col · laboració dins del grup de recerca, ...