University Rovira y Virgili |
Educational guide School of Chemical Engineering |
english |
Environmental Engineering (MENTA) (2006) |
![]() |
TypeA | Code | Competences Specific |
Common | ||
AC1 | Identificar i enunciar problemes ambientals. | |
AC2 | Conèixer les lleis físiques i químiques bàsiques de funcionament de l'atmosfera, hidrosfera, litosfera i biosfera. | |
AC3 | Relacionar les lleis de les diferents esferes per tal d'assolir la sostenibilitat. | |
AC4 | Comprendre els mecanismes d'intercanvi del sòl amb el món vegetal per arribar a la màxima sostenibilitat i fertilitat del món agrícola. | |
AC5 | Aprendre a Restaurar situacions de contaminació o de desertificació o d'esterilitat del sòl. | |
AC6 | Utilitzar eines informàtiques i matemàtiques específiques del camp científic propi. | |
AC7 | Identificar els consums no sostenibles dels recursos. | |
AC8 | Identificar fonts de contaminació local, regional i global i avaluar-ne els seus efectes. | |
AC9 | Conèixer totes les fonts d'energia, especialment les d'origen renovable, saber com es poden utilitzar, transformar i fer-ne ús eficient. | |
AC10 | Proposar modificacions per reduir la contaminació en origen i d'acord amb criteris de l'enginyeria verda. | |
AC11 | Definir la idea de sostenibilitat i conèixer com s'estructuren i funcionen els ecosistemes per preveure possibles desequilibris dels mateixos. | |
AC12 | Redactar informes sobre impacte i temàtiques mediambientals. | |
AC13 | Conèixer la legislació mediambiental a nivell local, regional i global. | |
AC14 | Conèixer i dissenyar les operacions unitàries. | |
AC15 | Conèixer eines estadístiques que permetin relacionar diferents variables mediambientals. | |
AC16 | Dissenyar, operar i mantenir obres, instal•lacions industrials i serveis que permetin la minimització de l'impacte ambiental. | |
AC17 | Realitzar anàlisis de cicle de vida. | |
AC18 | Avaluar l'impacte social de la contaminació local, regional i global. | |
Professional | ||
AP1 | Assessorar en afers d'enginyeria legal, econòmica o financera, relacionada amb els àmbits ambientals més comuns. | |
AP2 | Preparar propostes de recerca aplicada, realitzar recerques bibliogràfiques aprofundides, dur a terme experimentació i elaboració de conclusions a partir dels experiments i preparar informes de resultats i conclusions. | |
AP3 | Conèixer i interpretar la component econòmica i empresarial de les activitats relacionades amb el medi ambient. | |
AP4 | Calcular el cost de les instal•lacions i de la seva operació i manteniment. | |
Research | ||
AR1 | La concepció, planificació, execució i direcció de projectes de R+D. | |
AR2 | L’excel•lència en l’estudi i coneixement de l’àmbit de recerca escollit. | |
AR3 | La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats. | |
AR4 | El desenvolupament de dissenys eficients d’estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes d’enginyeria, incloent l’anàlisi de dades obtingudes. | |
AR5 | La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats. | |
AR6 | L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena. | |
TypeB | Code | Competences Transversal |
Common | ||
BC1 | Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals. | |
BC2 | Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. | |
BC3 | Treballar autònomament amb iniciativa. | |
BC4 | Resoldre problemes de manera efectiva. | |
BC5 | Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica. | |
BC6 | Actuar amb un esperit crític i responsable. | |
BC7 | Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional. | |
BC8 | Lideratge. | |
BC9 | Treballar en equip i gestionar equips. | |
BC10 | Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes. | |
BC11 | Learning to learn | |
BC12 | Planificació i organització. | |
BC13 | Sensibilitat pel medi ambient. | |
TypeC | Code | Competences Nuclear |
Common | ||
CC1 | Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. | |
CC2 | Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. | |
CC3 | Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. | |
CC4 | Desenvolupament d’habilitats informacionals. | |
CC5 | Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. | |
CC6 | Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria). | |
CC7 | Having commintment with ethics and social responsibility as a citizen and a professional (Citizenship) | |
CC8 | Defining and developing an academic and professional project arisen at the university (Career guidance) |