2014_15
Educational guide 
Faculty of Tourism and Geography
A A 
english 
Competence/
Learning outcomes
B1Learning to learn
LO1Analitzar les causes i conseqüències de les principals fórmules organitzatives socials
 LO2Introduir alguns dels temes del debat historiogràfic, ja que aproxima a la complexitat de la
historiografia i permet descobrir tòpics del pensament històric
 LO4Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
 LO5Coneixement de la història de la formació de l’Europa moderna
 LO13Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
 LO16Conèixer les causes i conseqüències dels conflictes europeus de l’època moderna
 LO17Valorar la influència que van tenir les religions en la configuració política i social de
l’Europa Moderna
 LO23Comprendre la vinculació de religió i poder a les societats antigues
 LO25Interpretar les diferències de classe, ètnia i gènere a les societats antigues
 LO26Conèixer la geografia del Mediterrani durant l’antiguitat
 LO27Entendre el desenvolupament diacrònic de les formes polítiques, socials i econòmiques del món
grec durant l’antiguitat
 LO28Conèixer les principals formes de pensament a la Grècia antiga i les seves interrelacions amb
altres elements culturals
 LO29Conèixer el desenvolupament dels principals pobles mediterranis durant l’antiguitat i els seus
sistemes de relació
 LO30Entendre el desenvolupament diacrònic de les formes polítiques, socials i econòmiques del món
romà durant l’antiguitat
 LO31Relacionar els elements religiosos amb les formes polítiques i la seva evolució
 LO33Aprendre a analitzar textos
B2Resoldre problemes de forma efectiva.
LO4Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
 LO7Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de la consulta de fonts històriques
 LO9Interpretar les diferències de classe, ètnia i gènere a les societats antigues
 LO10Relacionar els elements religiosos amb les formes polítiques i la seva evolució
B3Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
LO1Relacionar els sistemes socioeconòmics medievals amb les expressions culturals i les relacions de
poder o el seu enfortiment per fórmules ideològiques
 LO2Introduir alguns dels temes del debat historiogràfic, ja que aproxima a la complexitat de la
historiografia i permet descobrir tòpics del pensament històric
 LO4Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
 LO7Comprensió de conceptes fonamentals relacionats amb aspectes i mètodes propis de la geografia
 LO8Coneixement directe del territori i reflexió escrita sobre les interrelacions dels diferents
fenòmens geogràfics observats
 LO9Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
 LO11Lectura i interpretació del missatge que tanca l’obra d’art, sigui quin sigui el seu gènere,
amb la intenció d’arribar a conèixer el seu contingut simbòlic
 LO12Anàlisi de textos i altres tipus de fonts, en general bàsiques, que permetin accedir al
coneixement del símbol en el fenomen artístic
 LO17Analitzar les formes de govern en funció dels estats (
 LO18Analitzar els sistemes econòmics i la seva influència en el desenvolupament dels estats
 LO19Valorar la influència que van tenir les religions en la configuració política i social de
l’Europa Moderna
 LO21Interpretar les diferències de classe, ètnia i gènere a les societats antigues
 LO22Relacionar els elements religiosos amb les formes polítiques i la seva evolució
 LO23Aprendre a analitzar textos
B4Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
LO1Relacionar els sistemes socioeconòmics medievals amb les expressions culturals i les
 LO2Analitzar les causes i conseqüències de les principals fórmules organitzatives socials
 LO3Coneixement directe del territori i reflexió escrita sobre les interrelacions dels diferents
fenòmens geogràfics observats
 LO4Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
 LO6Anàlisi de textos i altres tipus de fonts, en general bàsiques, que permetin accedir al
coneixement del símbol en el fenomen artístic
 LO7Familiaritzar-se amb les col•lecciones d’objectes de referència en els museus europeus
procedents de l’Orient Mitjà
 LO13Interpretar les diferències de classe, ètnia i gènere a les societats antigues
B7Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
LO2Relacionar els sistemes socioeconòmics medievals amb les expressions culturals i les relacions de
poder o el seu enfortiment per fórmules ideològiques
 LO3Analitzar les causes i conseqüències de les principals fórmules organitzatives socials
 LO4Introduir alguns dels temes del debat historiogràfic, ja que aproxima a la complexitat de la
historiografia i permet descobrir tòpics del pensament històric
 LO6Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
 LO9Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé
interpretacions historiogràfiques sobre el tema
 LO11Conèixer el lèxic especialitzat de cadascuna de les tècniques tractades
 LO15Elaborar sintèticament els coneixements rebuts i poder-los comunicar ordenadament i per escrit
B8Sensibilització en temes medioambientals.
LO1Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
 LO2Comprensió de conceptes fonamentals relacionats amb aspectes i mètodes propis de la geografia
 LO3Coneixement directe del territori i reflexió escrita sobre les interrelacions dels diferents
fenòmens geogràfics observats
 LO4Aplicar les diferents tecnologies de la informació
 LO7Conèixer la geografia del Mediterrani durant l’antiguitat
C1Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English
LO1Express opinions on abstract or cultural topics in a limited fashion.
 LO2Explain and justify briefly their opinions and projects.
 LO3Understand instructions about classes or tasks assigned by the teaching staff.
 LO4Understand the basic ideas of radio and television programmes.
 LO5Understand routine information and articles.
 LO8Write letters or take notes about foreseeable, familiar matters.
C2Be advanced users of the information and communication technologies
LO1Understand basic computer hardware.
 LO2Understand the operating system as a hardware manager and the software as a working tool.
 LO3Use software for off-line communication: word processors, spreadsheets and digital presentations.
 LO4Use software for on-line communication: interactive tools (web, moodle, blogs, etc.), e-mail,
forums, chat rooms, video conferences, collaborative work tools, etc.
C3Be able to manage information and knowledge
LO1Locate and access information effectively and efficiently.
 LO2Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system
of values.
 LO3Have a full understanding of the economic, legal, social and ethical implications of accessing and
using information.
 LO4Reflect on, review and evaluate the information management process.
C4Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official
languages of the URV
LO1Produce grammatically correct oral texts.
 LO2Produce well structured, clear and effective oral texts.
 LO3Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
 LO4Produce grammatically correct written texts
 LO5Produce well-structured, clear and rich written texts
 LO6Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
C5Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals
LO1Respect fundamental rights and equality between men and women.
 LO2Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal
opportunities, non-discrimination and universal accessibility for th ose with special educational
 LO3Be respectful of the values of a culture of peace and democracy.
C6Be able to define and develop their academic and professional project
LO1Identify their training needs.
 LO2Identify their own academic and professional interests and motivations.
 LO3Define and study their curriculum bearing in mind their training needs, and their academic and
pr ofessional interests and motivations
 LO4Develop resources and strategies that will ease their transition into working life.