DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | IDIOMA ESTRANGER I LA SEVA DIDÀCTICA II (FRANCÈS) | Codi | 11141039 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Tercer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Les teories del llenguatge i les seves incidències sobre els processos d'ensenyament d'una llengua estrangera | El concepte de comunicació aplicat a l'ensenyament d'una llengua estrangera. Quin francès ensenyar ? Els actes de parla i els objectius d'ensenyament. Comunicació i progressió gramatical. La gramatical situacional. Comunicació i ensenyament del lèxic. Comunicació i fonètica. Importància de la fixació dels sons a la Primària. |
Directius de l'ensenyament del FLE | Le français fondamental, un niveau-seuil, la perspective actionnelle. El curriculum de llengua estrangera a Primària. |
Les metodologies d'ensenyament-aprenentatge d'una llengua estrangera. | El mètode tradicional, els mètodes "directes", el mètode audio-oral, el SGAV. |
L'enfocament comunicatiu i la perspectiva accional. | Les nocions de: Centració sobre l'alumne. Necessitats comunicatives. La llengua com a instrument comunicatiu. La situació de la gramàtica. L'aprenentatge del lèxic. L'alumne com actor social. L'utilizació del concepte de tasca. |
L'elaboració d'activitats d'ensenyament del FLE | Definició dels objectius comunicatius, gramaticals, fonètics i lexicals. Elaboració d'activitats en funció dels objectius definits. El material didàctic. |
La correcció fonètica. | Les tècniques de correcció fonètica. El mètode articulatori, comparatista, d¡oposició fonològica, d'audició de mòdels. El mètode verbo-tonal. Els moments de la correcció. |
L'avaluació de la competència lingüística i comunicativa. | Els criteris lingüístics i els criteris pragmàtics. Criteris interaccionals i cognitius. Criteris dels saber-fer lingüístics. |