DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 | |||||||||||||||||
Assignatura (*) | PATOLOGIA DE LA NUTRICIÓ I DIETÈTICA CLÍNICA | Codi | 14012108 | |||||||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||||||||||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | Horaris i dates d'examen | |||||||||||
4.5 | 1.8 | 2.7 | Obligatòria | Quart | Segon |
|||||||||||||
Modalitat i llengua d'impartició | Vegeu grups activitat | |||||||||||||||||
Prerequisits | ||||||||||||||||||
Departament | Bioquímica i Biotecnologia |
|||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | rafaeljuan.balanza@urv.cat joan.quilez@urv.cat nancy.babio@urv.cat jordi.salas@urv.cat francesc.blanch@urv.cat annamaria.bonada@urv.cat nuria.ibarrola@urv.cat cristina.molina@urv.cat monicaconsol.baldrich@urv.cat |
|||||||||||||||
Professors/es |
|
|||||||||||||||||
Web | http://moodle.urv.net | |||||||||||||||||
Descripció general i informació rellevant | A. Conèixer, reflexionar i interessar-se pels determinants de les necessitats energètiques i nutricionals de la població sana i malalta. B. Comprendre, considerar i valorar les necessitats i els riscos nutricionls específics en les diferents etapes fisiològiques de la vida. C. Comprendre, reflexionar i apreciar les causes, els tipus i les conseqüències de les deficiències nutricionals. D. Analitzar, considerar i valorar les causes, mecanismes fisiopatològics, diagnòstic, conseqüències i abordatge dels trastorns de comportament alimentari (TCA). E. Analitzar, considerar i valorar les causes, mecanismes fisiopatològics, diagnòstic, conseqüències i abordatge de la obesitat. F. Comprendre, considerar i valorar les diferents tècniques de suport nutricional artificial. G. Analitzar, considerar i valorar la importància i necessitat del suport nutricional davant de diverses malalties que comporten malnutrició. H. Analitzar, considerar i valorar aquelles situacions susceptibles de ser tractades mitjançant dietoteràpia i saber dissenyar dietes específiques per a la diabetis, obesitat, dislipèmies i altres malalties prevalents. I. Avaluar, evidenciar i participar en els procediments de valoració de l’estat nutricional. | |||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |