DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | TEORIA DEL SÍMBOL | Codi | 12102221 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Analizar el símbol com a objecte d'estudi de l'antropologia. | A1 A3 |
B1 B3 B6 |
C3 |
Aprofundir en l'estudi de les lectures recomanades a cada bloc temàtic de l'assignatura. | A1 A3 |
B1 B3 B6 |
C3 |
Conèixer els diferents corrents teòrics per a l'estudi antropològic dels símbols i del simbolisme. | A1 A3 |
B1 B3 B6 |
C3 |
Adquirir coneixements sobre els autors i algunes de les obres més destacades de l'antropologia simbolista. | A1 A2 A3 |
B1 B3 B6 |
C3 |
Analitzar com les diferents escoles de l'antropologia han abordat l'estudi dels símbols i del simbolisme cultural. | A1 A2 A3 |
B1 B3 B6 |
C3 |
Contrastar les anàlisis teòriques sobre els símbols i els significats simbòlics un cop ubicades en els diferents models i contextos interpretatius. | A1 A2 A3 |
B1 B3 B6 |
C3 |
Saber aplicar les teories i les anàlisis simbolistes i hermenèutiques a casos empírics particulars o a esdeveniments socials i culturals contemporanis. | A1 A2 A3 |
B1 B3 B6 |
C3 |
Aprofundir de forma crítica en les construccions simbòliques pròpies de la societat contemporània, des dels processos més macro fins a les dinàmiques de la vida quotidiana. | A2 A4 A5 |
B4 B6 B7 |
C3 |
Analitzar i saber interpretar mites i rituals contemporanis com a noves formes d'expressió ideològica i cultural. | A2 A4 A5 |
B1 B3 B6 |
C3 |
Analitzar i saber interpretar processos actuals de construcció simbòlica de la comunitat i de la identitat. | A2 A4 A5 |
B1 B3 B4 |
C3 |
Prendre consciència de la multiplicitat de produccions i significacions simbòliques pròpies de les noves societats urbanes i multiculturals, tot valorant críticament els discursos y els models interpretatius sobre les mateixes. | A2 A4 A5 |
B1 B3 B6 |
C3 |