DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | DIRECCIÓ ESTRATÈGICA | Codi | 16204210 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Segon |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
TEMA 1 EL MARC DE LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA |
1.1. Concepte d’estratègia 1.2. Nivells i procés de l'estratègia 1.3. Concepte de negoci 1.4. Objectius estratègics: visió i missió |
TEMA 2 ANÀLISI INTERNA DE L’EMPRESA |
2.1. Objectius i finalitats de l’anàlisi interna 2.2. La cadena de valor 2.3. Anàlisi de recursos i capacitats 2.4. Avaluació estratègica de recursos i capacitats |
TEMA 3 ANÀLISI EXTERNA DE L’EMPRESA |
3.1. Conceptualització de l’entorn 3.2. Anàlisi de l’estructura de la indústria: les forces competitives de Porter 3.3. Els grups estratègics 3.4. Estratègies de defensa i d’atac |
TEMA 4 FORMULACIÓ DE L’ESTRATÈGIA COMPETITIVA |
4.1. Tipologies d’estratègies competitives genèriques i avantatge competitiu 4.2. Avantatge competitiu en costos i en diferenciació 4.3. L’ampliació de l’avantatge competitiu: el rellotge de l’estratègia 4.4. La innovació de valor i els oceans blaus |
TEMA 5 FORMULACIÓ DE L’ESTRATÈGIA CORPORATIVA |
5.1. Estratègies d’expansió i diversificació 5.2. Gestió d’empreses diversificades: Matrius de gestió de la cartera de negocis 5.3. Estratègies de cooperació i d’internacionalització 5.4. Estratègies tecnològiques i de gestió de la innovació |