DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | DIDÀCTICA DE L'EDUCACIÓ PSICOMOTRIU A L'EDUCACIÓ INFANTIL I | Codi | 11254206 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
SUGRAÑES, E.[et al.], La educación psicomotriz (3-8 años), 2007, Barcelona: Graó VISCARRO, I. (Coord.)[et al.], Psicomotricitat: de la Vivència a la Representació. , 2010, ICE URV. AUCOUTURIER, B.; MENDEL, G., Por qué los niños y niñas se mueven tanto?, (2004), Barcelona: Graó Generalitat de Catalunya, DECRET 101/2010, de 3 d'agost, d'ordenació dels ensenyaments del primer cicle de l'educació infantil., 2010, DOGC Generalitat de Catalunya, Orientacions sobre el desplegament del currículum i la programació al segon cicle de l'educació infantil: el tractament globalitzat de les àrees i la programació d'unitats didàctiques., 2009, Departament d'Educació RUIZ DE VELASCO, A.; ABAD, J., El juego simbólico, 2011, Barcelona: Graó Viscarro, I.; Fuguet, J. , Treballem la psicomotricitat a parvulari, 1996, Comunicació Educativa Viscarro, I., Comí, MD.; Soler, P.; Solsona, J., El material reutilitzat a les sessions de psicomotricitat, 2004, Comunicació Educativa Viscarro, I.; Martínez, M.A.; Cañabate, D., Contribució de la psicomotricitat al desenvolupament de les capacitats i a l'adquisició de competències en educació infantil, 2010, Comunicació Educativa Cardona, Y., Psicomotricitat i intel·ligències múltiples. compartint un espai, 2013, Comunicació Educativa |
Complementària | |
ARNAIZ, P.; RABADAN, M.; VIVES, I. (2001) La psicomotricidad en la escuela: una práctica educativa y preventiva. Málaga: Aljibe BASSEDAS, M.[et al.] (1997) Guia d'activitats i d'equipaments per a l'educació física 0-3. Barcelona: Rosa Sensat. BONASTRE, M.; FUSTÉ, S. (2007) Psicomotricidad y vida cotidiana (0-3 años). Barcelona: Graó ESCRIBA, A. (1998) Los juegos sensoriales y psicomotores en Educación Física. Madrid: Gymnos. FERRENY, M.T. i ROMÁN, G. (2004) El descubrimiento de sí mismo. Actividades y juegos de motricidad en la escuela infantil (2º ciclo). Barcelona: Graó GARCÍA MONTES, E. y RUIZ, F. (2001) Educación motriz a través del juego. Infantil, materiales no convencionales. Madrid: Gymnos. GARAIGORDOBIL, M. (2007). Juegos cooperativos y creativos para grupos de niños de 4 a 6 años. Madrid: Pirámide. LLEIXA, T. (1 993) La Educación Física de 3 a 8 años (Segundo cíclo de Educacíón Infantíl y Cíclo lnicíal de Enseñanza Prímaría). Barcelona: Paidotribo. LLORCA, M. y VEGA, A. (1 998) Psicomotricídad y globalización de/ currículum de educación ínfantil. Málaga: Aljibe.
Revistes de psicomotricitat: ENTRELÍNEAS. Revista especializada en psicomotricidad. Barcelona. REVISTA IBEROAMERICANA DE PSICOMOTRICIDAD y TÈCNICAS CORPORALES. www.psicomotricidadum.com) PSICOMOTRICIDAD. Revista de estudios y experiencias. Madrid: Citap. CUADERNOS DE PSICOMOTRICIDAD. Bergara: UNED. |