DADES IDENTIFICATIVES | 2017_18 |
Assignatura | ESCOLA INCLUSIVA I ATENCIÓ PRIMERENCA | Codi | 11904005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Casanova, Mª.A., La educación inclusiva; un modelo de futuro, 2011, Wolters Kluwer HUGUET, T., Aprendre junts a l'aula, , Graó STAINBACK,S, STAINBACK,W., Aulas inclusivas, 2004, Narcea PUJOLÀS, P., Aprendre junts alumnes diferents. Els equips d’aprenentatge cooperatiu a l’aula, 2003, EUMO COMES,G, Lectura y libros para alumnos con necesidades especiales, 2003, CEAC AINSCOW,M., Desarrollo de las escuelas inclusivas., 2004, Narcea European Agency for Development in Special Needs Education, Educación Inclusiva y prácticas eficaces en el aula, 2003, Denmark |
ADRECES INTERNET
http://needirectorio.cprcieza.net - El NEEDirectorio recursos sobre N.E.E.
http://www.rpd.es - Real Patronato sobre Discapacidad
http://sid.usual.es - SID. Servicio de información sobre Discapacidad
http:// paidos.rediris.es/needirectorio/ - Pàgina de N.E.E. a Internet
http://www.discapnet.es/ - Web de la discapacitat a Espanya
http://www.xtec.es - Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament. Programes educatius
http://www.hood.edu/seri/serihome.htm - SERI. Special Education Resources on the Internet
|
|
Complementària | |
BIBLIOGRAFIA
AINSCOW,M. i altres (2001): Hacia escuelas eficaces para todos. Narcea ediciones. Madrid.
ALMADIZ,MM i altres : Com ens ho fem?. Propostes per educar en la diversidad. Ed. Graó. Barcelona.
ARNAIZ,P;GUERRERO,C.(1999): Discapacidad psíquica: formación y empleo. Aljibe. Málaga.
ASHMAN,A.F.; CONWAY,R.N.F.(1990): Estrategias cognitivas en educación especial. Santillana/Aula XXI. Madrid.
BASSEDAS,E i altres (2000): L’assessorament psicopedagògic a Catalunya. Graó. Barcelona.
CARDONA, M.C(2005). Diversidad y educación inclusiva. Pearson. Prentice may. Madrid.
CLARIANA, M. (2003): Informe psicopedagògic. Materials 124. Departament de Psicologia de l’Educació. U.Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions.
COMES,G. (2001) L’ensenyament inicial de la lectura amb síndrome de Down a Catalunya. Ed. El Mèdol. Tarragona.
COMES,G; PONCE,C.(2003): “Petitons” Una experiencia d’intervenció socioeducativa primerenca. Regidoria de Serveis Socials. Ajuntament de Reus.
COMES, MARTÍ, PARERA i VIVES (2004): Ensenyar a escriure a alumnes amb síndrome de Down. Ed. El Mèdol. Tarragona.
DEL CARMEN, i altres: La escuela inclusiva. Prácticas i reflexiones. Ed. Graó. Barcelona.
ESSOMBA,M.A.: Liderar escuelas interculturales e inclusivas. Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración. Ed. Graó. Barcelona.
FREIXA,M.(1993): Familia y deficiencia mental. Amarú ediciones. Salamanca.
GALLIFA,J. (1990): Feurstein. Perspectiva teòrica, Programa d’enriquiment instrumental i sistema per a l’avaluació pel potencial d’aprenentatge. Raima. Moià.
GIMENO, J i altres: Atención a la diversidad. Ed. Graó. Barcelona.
GRAU,C (1998). Educación de la deficiencia mental. Promolibro. Valencia.
HURTADO,F.(1993): Estimulación temprana y Síndrome de Down. Promolibro. Valencia.
LÓPEZ MELERO, M. (2004): Construyendo una escuela sin exclusiones. Una forma de trabajar en el aula con proyectos de investigación. Aljibe. Málaga.
LÓPEZ RODRÍGUEZ; ONRUBIA, J.: Atención a la diversidad. Ed. Graó. Barcelona PUIGDELLÍVOL, I. : La educación especial en la escuela integrada. Ed. Graó. Barcelona.
RIART,J (Coord)(2007) : Manual de tutoría y orientación en la diversidad. Ediciones Pirámide. Madrid.
SÁNCHEZ; TORRES (coord.) (1998): Educación Especial I. Pirámide. Madrid.
SÁNCHEZ; TORRES (coord.) (1998): Educación Especial II. Pirámide. Madrid.
TOMLINSON,C.(2005): Estrategias para trabajar con la diversidad en el aula. Paidos. Buenos Aires.
|