DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | PROJECTES MIGRATORIS TRANSNACIONALS: GÈNERE, FAMÍLIA I GENERACIONS | Codi | 12815211 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | 2Q |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Entendre l'impacte de les lògiques econòmiques i les polítiques nacionals i transnacionals en els projectes migratoris de les persones migrants. | AC4 AC6 |
BC1 BC3 |
CC1 CC3 |
Revisar els estudis feministes i de gènere sobre les migracions transnacionals i la feminització dels fluxos migratoris. | AC4 AC6 |
BC1 BC3 |
CC1 CC3 |
Revisar els estudis migratoris fets des de l'òptica del parentiu i la família. Indagar en la literatura sobre famílies transnacionals. | AC4 AC6 |
BC1 BC3 |
CC1 CC3 |
Entendre la importància que adquireix la família i les xarxes parentals en la configuració dels processo migratoris. | AC4 AC6 |
BC1 BC3 |
CC1 CC3 |
Prendre consciència de les transformacions que la migració provoca en les estructures familiars, els rols de gènere i les relacions intergeneracionals. | AC4 AC6 |
BC1 BC3 |
CC1 CC3 |
Aprofundir en l'aprenentatge de la recerca etnogràfica en el context de l'estudi dels processos migratoris des de la perspectiva de les persones migrants i les seves famílies. | AC5 AC7 |
BC2 BC3 BC4 BC6 |
CC2 CC3 CC4 CC5 |
Revisar la literatura sobre les condicions d'inserció de la població migrant segons el criteri generacional definit a partir del moment de la migració (generació 1.0, 1.5 i 2.0) | AC4 AC6 |
BC1 BC3 |
CC1 CC3 |