DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | L'ÈTICA EN LA CONFIGURACIÓ DEL BENESTAR PROFESSIONAL | Codi | 15685202 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Optativa | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | A partir de la introducció d’un tema d’una corrent de pensament o autor filosòfic per part del professor/a, l’alumne o alumna ha de reflexionar sobre les idees plantejades i ser capaç d’identificar valors o principis ètics per al seu ús en la pràctica de la intervenció social, estiguin contemplats o no en els Codis Deontològics de la Educació Social i el Treball Social. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos | A partir de la presentació de les àrees de risc ètic, l’alumne ha de detectar i aportar casos pràctics de conflictes ètics i de maltractament institucional, tot identificant en aquests casos pràctics problemes, qüestions i dilemes ètics que hi són presents i classificar-los utilitzant la tipologia de Reamer, Banks i Loewenbweg i Dolgoff |
Treballs col·laboratius. | Els diferents membres del grup (màxim 3 persones)- aportaran propostes per abordar el conflicte ètic present en la intervenció social que contribueixen al seu abordatge metodològic. També elaboraran 2 propostes en un determinat àmbit d’intervenció per abordar la prevenció del maltractament institucional i la actuació en cas d’existir-ne. |
Sessió Magistral | Exposició dels principals continguts de cada bloc temàtic |
Fòrums de debat | A partir de la introducció d’un tema d’una corrent de pensament o autor filosòfic per part del professor/a, l’alumne o alumna ha de reflexionar sobre les idees plantejades i ser capaç d’identificar valors o principis ètics per al seu ús en la pràctica de la intervenció social, estiguin contemplats o no en els Codis Deontològics de la Educació Social i el Treball Social |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada | Diferents lectures de documentació relativa als continguts del temari. |
Seminaris | Es faran seminaris específics sobre casos de maltractament institucional. |
Videoconferència | Es faran dues videoconferencies sobre Àrees de risc ètic i sobre Maltractament instittucional |
Atenció personalitzada | Es realitzarà acompanyament en els dubtes des de l'atenció personalitzada. |