DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | BASES METODOLÒGIQUES PER PROMOCIONAR LA SALUT A LA COMUNITAT | Codi | 278481 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.5 | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Promoció de la salut | La carta d’Ottawa, Conferència d’Adelaida, Conferència de Sundswall, la Declaració de Yakarta. Àrees temàtiques de promoció de la salut. Educació sanitària, Educació per a la salut, Educació sobre salut com a eina fonamental de promoció de la salut. El màrqueting sociosanitari com activitat humana dirigida a satisfer necessitats i desitjos de la societat. |
Models epistemològics, teories de l’educació i models i enfocaments de l’Eps | El concepte d’educació i l’acte educatiu des del punt de vista del naturalisme pedagògic. L’educació des del punt de vista de la pedagogia idealista. Pedagogia de la por. L’educació entesa com l’adaptació de l’individu a la societat. L’educació com ajuda. Antinòmies educatives. Teories de l’aprenentatge. Teories associacionistes conductuals. Teories cognoscitives i constructivistes. Enfocaments de l’educació sanitària tradicional, dels mitjans, epidemiològic, sociopolític, comunitari... |
El procés d’ensenyament aprenentatge | Concepte d’ensenyament i aprenentatge. El discent-docent. Els agents educatius. El rol docent. Els àmbits de l’Eps: centre de salut, hospitals, lloc de treball, escola, comunitat. Necessitats educatives: Procediments diagnòstics (models i tècniques de mesura). Àmbits diagnòstics. Orientació diagnòstica. La gestió del canvi. La programació de l’ensenyament. Els objectius i les seves qualitats. Els continguts i la seva determinació. Metodologia de l’ensenyament. Estratègies didàctiques: comunicació-motivació. Clima d’aprenentatge. Mètodes, mitjans i recursos didàctics adaptats a les diferents necessitats educatives i àmbits d’actuació. Bases i tècniques de l’avaluació. Funcions de l’avaluació. Tipus d’avaluació. Tècniques. |