DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | ATENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL, MOTRIU I INTEL.LECTUAL | Codi | 11254233 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Bloc I - MARC CONCEPTUAL 1. Concepte de discapacitat 2. Barreres amb què es troben els infants amb discapacitat |
|
Bloc II - ATENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT VISUAL 1. Concepte de ceguesa i baixa visió. Graus i tipus de discapacitat visual. 2. Signes d'alerta i avaluació de la visió 3. Dificultats associades a la discapacitat visual. 4. Atenció educativa en l'etapa d'infantil: 5. Elements personals, materials i recursos |
4.1. Estimulació visual i estimulació multisensorial 4.2. Aspectes curriculars, organitzatius i metodològics. 4.3. Preparació per a la lectoescriptura Braille 4.4. Orientació i mobilitat 4.5. Habilitats de vida diària |
Bloc III - ATENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT AUDITIVA. 1. Concepte d'hipoacúsia i sordesa. Graus i tipus de discapacitat auditiva. 2. Signes d'alerta i avaluació de l’audició. 3. Dificultats associades a la discapacitat auditiva. 4. Atenció educativa en l'etapa d'infantil: 5. Elements personals, materials i recursos: |
4.1. Estimulació auditiva 4.2. Intervenció en les dificultats de comunicació: labiolectura, paraula complementada, comunicació bimodal i llengua de signes. 4.3. Aspectes curriculars, organitzatius i metodològics. 5.1. Audiòfon, implant coclear, bucle magnètic, equip de freqüència modulada... |
Bloc IV - ATENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT MOTRIU. 1. Concepte de discapacitat motriu. Causes i tipus 2. Dificultats associades a la discapacitat motriu 3. Atenció educativa en l’etapa d’infantil: 4. Elements personals, materials i recursos |
3.1. Intervenció en les dificultats de comunicació: Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació. 3.2. Aspectes curriculars, organitzatius i metodològics. |
Bloc V – ATENCIÓ EDUCATIVA A L’ALUMNAT SEGONS LES SEVES CAPACITATS INTEL·LECTUALS 1. Concepte de discapacitat intel·lectual. Detecció, classificació i descripció. 2. Dificultats associades a la discapacitat intel·lectual 3. Altes capacitats intel·lectuals. Concepte, classificació i característiques. 4. Dificultats i necessitats associades a les altes capacitats 5. Atenció educativa en l’etapa d’infantil: 6. Elements personals, materials i recursos |
5.1. Aspectes curriculars, organitzatius i metodològics. |