DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA UNIVERSAL | Codi | 12204107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Segon |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques Saber gestionar un debat historiogràfic i utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix | |
A2 |
Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix | |
A4 |
Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments | |
A5 |
Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments | |
A6 |
Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments | |
A8 |
Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix | |
A9 |
Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix | |
A10 |
Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-se la reflexió sobre el mateix Saber gestionar un debat historiogràfic Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit. | |
B2 |
Valorar la importància de les tècniques i els materials en l'expressivitat i els valors formals de l'obra artística Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-se la reflexió sobre el mateix Saber gestionar un debat historiogràfic Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit. | |
B3 |
Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX Saber seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que marquen i donen identitats a l’època contemporània Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix Saber gestionar un debat historiogràfic Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit. | |
B4 |
Conèixer els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els Estats, els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX Saber analitzar les principals cultures polítiques i les dinàmiques socials, els eixos dels processos que determinen els canvis de mentalitat i les principals opcions polítiques del segle XX Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-ne la reflexió sobre el mateix Saber gestionar un debat historiogràfic utilitzant adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit. | |
B5 |
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-se la reflexió sobre el mateix Saber gestionar un debat historiogràfic Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit | |
B6 |
Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-se la reflexió sobre el mateix Saber gestionar un debat historiogràfic Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina a nivell oral i escrit Identificar les principals tendències historiogràfiques i analitzar críticament els seus desenvolupaments | |
B8 |
Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, de les teories, de les tècniques i instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories historiogràfiques Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, a un públic tan especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la Història Universal i de la Història d’Europa, per poder gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant-se la reflexió sobre el mateix | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |