DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | MITOLOGIA CLÀSSICA | Codi | 12121208 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer els mites grecs més importants des del punt de vista de la seva influència en la història de l'art | A1 A3 A4 A10 A11 A13 A14 A15 A17 |
B4 |
C2 C3 C5 |
Reconèixer les diverses aproximacions teòriques a l'estudi del mite | A5 A7 A8 A12 A13 A14 A15 |
B1 B2 B3 B4 |
C3 C5 |
Comprendre les característiques i el funcionament del pensament mític com a pensament narratiu oral i tradicional i la capacitat mitopoètica com element propi de l'ésser humà | A5 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15 |
B1 B3 B4 B6 B7 B8 B13 |
C1 C3 C5 |
Conèixer les característiques específiques de la mitologia grecoromana | A1 A3 A10 A11 |
C5 |
|
Identificar i distingir les diverses fonts escrites i iconogràfiques que ens han transmès el mite clàssic | A1 A3 A4 A10 A11 |
B3 B4 |
C2 C5 |
Formular els grans temes del pensament mític grec com a ordenació i explicació del món (cosmogonia, religió, condició humana, societat) | A10 A11 A12 |
B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 |
C1 C3 C5 |
Diferenciar els processos de transformació del pensament mític grec en mitologia clàssica entesa com a llenguatge de l'art i del pensament de la cultura occidental | A1 A3 A10 A11 A12 |
B3 B4 B9 |
C2 C3 C5 |
Distingir els diversos nivells de significació del mite clàssic en funció de la seva evolució històrica | A1 A3 A10 A11 A12 A13 A14 A15 |
B3 B4 B5 B9 |
C2 C3 C5 |
Analitzar obres d'art (textuals, iconogràfiques, musicals i cinematogràfiques) de contingut mític des del punt de vista narratiu, simbòlic i estètic | A13 A14 A15 A16 A17 A18 |
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 |
C2 C3 C5 |
Valorar el pensament mític com una expressió de la diversitat cultural, des d'una perspectiva antropològica | A3 A7 A10 A11 A12 A13 A15 |
B6 B8 |
C3 |
Sintetitzar les diverses perspectives d'anàlisi del mite com a llenguatge global i polisèmic | A7 A8 A12 A13 A14 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 B13 |
C2 C3 C5 |
Identificar els esquemes mítics bàsics de la mitologia clàssica en la seva estructura profunda i analitzar les seves formulacions en formes narratives diverses | A1 A3 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 |
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B12 B13 |
C2 C3 C5 |