DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | FOLKLORE NARRATIU CATALÀ | Codi | 12122221 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
Dundes, Alan (1965): The study of folklore. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall.
Finnegan, Ruth (1992): Oral tradition and the verbal arts: A guide to research practices. Londres: Routledge.
Genette, Gérard (1993): Ficción y dicción. Barcelona: Lumen. (Fiction et diction. París: Seuil 1991.) Hobsbawm, Eric J.; i Terence Ranger (1989): L’invent de la tradició. Vic: Eumo. (The invention of tradition. 2ª ed. Cambridge: Cambridge U. P. 1992.) Kapferer, Jean-Noël (1989): Rumores. Barcelona: Plaza & Janés.
Martí, Josep (1996): El folklorismo: Uso y abuso de la tradición. Barcelona: Ronsel. Oriol, Carme (2002): Introducció a l'Etnopoètica. Teoria i formes del folklore en la cultura catalana. Valls: Cossetània. Oriol, Carme; i Josep M. Pujol. (2003): Índex tipològic de la rondalla catalana. Barcelona: Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana de la Generalitat de Catalunya
Roviró, Ignasi( 1992): “Aproximació a l’estudi de la comunicació folklòrica”. Ausa nº 128–129: 71–104. Pisanty, Valentina (1995): Cómo se lee un cuento popular. Barcelona: Paidós [ed. original en italià 1993]. Sánchez Carretero, Cristina i Dorothy Noyes (2000): Performance, arte verbal y comunicación. Nuevas perspectivas en los estudios de folklore y cultura popular en USA. Oiartzun: Sendoa. Tuson, Amparo (1995):’anàlisi de la conversa. Barcelona: Empúries 1995. Uther, Hans-Jörg (2004): The Types of International Folktales. Folklore Fellows Communications. 284-286. 3 vols. Hèlsinki: Suomalainen Tiedeakatemia. |
|
Complementària | |