Debats |
5 de les 15 hores pràctiques a l’aula. Sobre la base de la informació anterior, hom assenyalarà a l’alumne la lectura d’articles o capítols de llibre de poca extensió, triats de manera que explicitin una controvèrsia històrica, que després caldrà posar en comú i debatre a l’aula. Considerem, a títol indicatiu, que aquestes lectures i la seva elaboració requeriran 10 hores de treball anual de cada alumne. |
10% |
Treballs |
Anàlisi i elaboració de les fonts anteriors. Forma bloc amb la pràctica externa. El format, únic, inclou el buidat i aquesta elaboració, i totes dues representen el 30% de la nota final. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resultat de la impartició de classes pràctiques, es recolliran a la fi de cada una d’elles, i caldrà repetir-los si no arriben a un mínim de correcció. |
20% |
Proves de Desenvolupament |
Preguntes obertes sobre un tema, amb resposta extensa. Entenem un examen de 2 hores, la primera de les quals seria dedicada a aquest tipus de prova. L’examen en conjunt representa el 40% de la nota final, i hem considerat que l’alumne l’hi ha de dedicar en conjunt 16 hores de repàs, atès el procès d’avaluació continuada durant el curs |
30% |
Proves pràctiques |
Utilització dels coneixements teòrics per analitzar i situar sèries, mapes o textos històrics. Ocuparia la segona hora de l’examen, i el seu pes relativament inferior ve donat pel fet de comptar amb els exercicis lliurats al llarg del curs, que es comptabilitzen més avall. |
10% |