Tema Subtema
TEMA 1 EL MARC DE LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA 1.1.Concepte d' estratègia.
1.2.Concepte de direcció estratègica. 1.3.Nivells de l’estratègia.
1.4.Concepte d’UEN i de negoci.
1.5.El procés de la direcció estratègica.
1.6.El sistema d’objectius estratègics: visió, missió, propòsit estratègic i creació de valor.
TEMA 2 ANÀLISI INTERNA DE L’EMPRESA 2.1.Tècniques pel diagnòstic intern.
2.2.La cadena de valor.
2.3.Anàlisi, identificació i avaluació de recursos i capacitats.
2.4.El model SPACE: les postures estratègiques.
2.5.Anàlisi d’empreses multinegoci: les matrius estratègiques.
TEMA 3 ANÀLISI DE L’ENTORN EMPRESARIAL 3.1.Conceptualització i tipus d’entorn.
3.2.Tècniques d’anàlisi de l’entorn general.
3.3.Delimitació de l’entorn específic: anàlisi de la estructura de la indústria i EPG.
3.4.La segmentació de mercats: els grups estratègics.
3.5.Estratègies de defensa i d’atac.
TEMA 4 ESTRATÈGIA I AVANTATGE COMPETITIU 4.1.Concepte, creació i manteniment de l’avantatge competitiu.
4.2.L’avantatge competitiu en costos: efecte experiència.
4.3.L’avantatge competitiu en diferenciació.
4.4.L’ampliació de l’avantatge competitiu: el rellotge de l’estratègia.
4.5.Estratègies basades en la indústria.
TEMA 5 ESTRATÈGIES DE DESENVOLUPAMENT 5.1.Estratègies de creixement empresarial.
5.2.Estratègies de cooperació.
5.3.Estratègies d’internacionalització.
5.4.Estratègies tecnològiques i d’innovació.
TEMA 6 IMPLANTACIÓ DE L’ESTRATÈGIA 6.1.El procés d’avaluació i selecció d’estratègies.
6.2.Ètica i responsabilitat social en els negocis.
6.3.El procés d’implantació de l’estratègia.
6.4.La relació entre estratègia i estructura organitzativa.
6.5.La relació entre estratègia i la cultura organitzativa.
6.6.Planificació i control estratègic.