Tipo A
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Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A9 |
Conèixer els diferents dissenys d'investigació i els procediments de formulació i contrast d'hipòtesis. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipo B
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Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B5 |
Trabajar en equipo de forma cooperativa y responsabilidad compartida |
Tipo C
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Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Apendre el disseny bàsic d'una investigació i aprendre a formular i contrastar hipòtesis.
| | A9 |
Conèixer les tècniques estadístiques inferencials bàsiques més habituals en la investigació i la pràctica psicològica.
Apendre a interpretar de forma crítica els resultats d'un investigació.
| | A10 |
Potenciar la capacitat de raonament abstracte.
Conèixer les tècniques estadístiques inferencials bàsiques més habituals en l'investigació i en la pràctica psicològica.
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Tipo B
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Identifica lo que es un problema y toma la decisión de afrontarlo.
Recoje la información significativa que necesita para resolver los problemas partiendo de datos y no sólo de opiniones subjetivas y sigue un método lógico de análisis de la información.
Encuentra la solución adecuada.
| | B5 |
Participa de forma activa y comparte información, conocimiento y experiencias.
Colabora activamente en la planificación del trabajo en equipo, en la distribución de las tareas y plazos requeridos.
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Tipo C
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Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1.El método experimental
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2. El control experimental.
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2.1.Técnicas para maximizar la varianza primaria.
2.2.Técnicas para controlar la varianza secundaria.
2.3.Técnicas para minimizar el error. |
3.El problema de la validez en los disseños experimentales
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3.1.Validez de conslusión estadística.
3.2.Validez interna.
3.3.Validez externa.
3.4.Validez de constructo |
4.Diseños pre-experimentales.
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5.Diseños cuasiexperimentales.
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5.1.Diseños de N=1
5.2.Diseñosde cohorts.
5.3.Diseños de grup control no equivalente |
6.Diseños experimentales
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7.Diseños fundamentados en la aleatorización I: el diseño multigrupo.
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8.Diseños fundamentados en la aleatorización II: diseños factoriales.
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9.Diseños de medidas repetidas |
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Metodologías :: Pruebas |
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Competencias |
(*) Horas en clase
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Horas fuera de clase
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(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
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2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
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32 |
61 |
93 |
Prácticas en laboratorios |
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24 |
10 |
34 |
Trabajos |
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2 |
15 |
17 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
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2 |
0 |
2 |
Atención personalizada |
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2 |
0 |
2 |
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Pruebas objetivas de preguntas cortas |
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0 |
0 |
0 |
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(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
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descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura |
Sesión magistral |
Exposicions teòriques sobre el temari recolzades d'exercicis numèrics.
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Prácticas en laboratorios |
Desenvolupament d'un experiment i anàlisi de les dades generades pel mateix. Relització d'un informe en grup simulant un article científic seguint la normativa A.P.A. analitzant les dades recollides en l'experiment. |
Trabajos |
Treballs puntuals analitzant i interpretant els resultats d'experiments. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Realització d'exercicis objectius tipus test |
Atención personalizada |
Respondre dubtes estudiants |
descripción |
Consultar els dubtes sobre el temari |
Metodologías |
Competencias
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descripción |
Peso |
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Prácticas en laboratorios |
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Elaboració d'un informe en grup (màxim quatre persones) analitzant les dades dels experiments que es desenvolupen en les pràctiques. |
20% |
Trabajos |
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Elaboració d'informes individuals analitzant experiments i interpretant els seus resultats. |
10% |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
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Prova objectiva dels continguts de l'assignatura |
70% |
Otros |
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Otros comentarios y segunda convocatoria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Básica |
Balluerka, N., y Vergara, A.I. , Diseños de investigación experimental en Psicología. , (2002) , Madrid. Prentice Hall.
Vallejo, G., i Ato,M. , Diseños experimentales en Psicología. , (2007), Madrid. Piràmide.
Pascual, J; Frías, D; y Garcia, F. , El diseño y la investigación experimental en Psicología. , (1995) , Valencia. Cristobal Serrano
, Guia SPSS: http://psico.fcep.urv.cat/spss/, ,
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Complementaria |
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(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
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