Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Dissenyar i avaluar recursos didàctics, materials i programes de formació per a diferents col•lectius, etapes i àrees curriculars. |
| A11 |
Coordinar el disseny, aplicació i avaluació de programes d'educació i formació mitjançant les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (e-learning). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Demostra pensament crític i creatiu amb capacitat per adoptar una aproximació ètica als diversos àmbits de la professió.
Dissenya, desenvolupa i avalua projectes i programes educatius multimèdia.
| | A11 |
Coneix, analitza i utilitza entorns virtuals d¡aprenentatge.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Experimenta amb procediments nous
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. Innovació amb Tecnologia Educativa |
1.1 Concepte
1.1.1 Concepte d'innovació.
1.1.2 Concepte d'innovació en tecnologia educativa
1.2 Història de les innovacions en tecnologia educativa
1.3 Disseny d'una innovació educativa en tecnologia educativa
1.3.1 Planificació
1.3.2 Desenvolupament
1.3.3 Avaluació
1.4 Àmbits, models i exemples d'innovació educativa en tecnologia educativa
1.4.1 Àmbits
1.4.2 Models
1.4.3 Exemples |
2. Investigació en Tecnologia Educativa |
2.1 Fonaments de la investigació educativa
2.1.1 Paradigmes de la investigació educativa
2.1.2 Diversitat de paradigmes
2.2 Metodologia quantitativa
2.2.1 Característiques
2.2.2 Aïllament de variables
2.2.3 Formulació d'hipòtesis
2.2.4 Instruments
2.2.5 Anàlisi de dades
2.3 Metodologia qualitativa
2.3.1 Característiques
2.3.2 Etnografia educativa
2.3.3 Anàlisi de dades qualitatives
2.4 Investigació per al canvi
2.4.1 Investigació-acció
2.4.2 Investigació avaluativa
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
20 |
30 |
Treballs |
|
5 |
20 |
25 |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
1 |
16 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
10 |
15 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als conceptes d'innovació i investigació en Tecnologia Educativa. |
Sessió Magistral |
Situació del marc conceptual de la innovació educativa per mitjà de les TIC, i la seva necessària relació amb la investigació, que en comprovi els resultats. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Resolució de supòsits pràctics que il·lustrin els diferents procediments d'innovació i investigació. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes i recerca de solucions innovadores i investigadores per mitjà de les TIC. |
Treballs |
Disseny d'un pla d'innovació per mitjà de les TIC, i del pla d'investigació que comprovarà la seva eficàcia. |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Elaboració d'una bitàcola amb les evidències de l'aprenentatge i de la preparació dels plans d'innovació i investigació. |
Atenció personalitzada |
Tutoria per al guiatge en l'aprenentatge i en l'elaboració del treball de curs. |
Descripció |
L'equip docent atendrà personalitzadament l'alumnat per a la resolució de dubtes i per a l'orientació en l'elaboració del treball de curs, tant presencialment, com per mitjà de les TIC. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Desenvolupament d'un pla d'innovació docent i d'un pla d'investigació que n'avaluï l'eficàcia. |
70 % |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
Elaboració d'una bitàcola d'aprenentatge. |
30 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En tot cas s'exigirà plena correcció en les expressions oral i escrita; qualsevol carència en aquest sentit pot resultar motiu de suspens de la totalitat de l'assignatura. Està prevista la preparació d'una prova escrita de caire teòrico-pràctic en aquells casos en què l'assignatura no estigui superada per mitjà del treball i del portafolis. En aquest cas, l'alumne només podrà optar a una qualificació d'aprovat. Aquesta via només es considerarà en aquells casos en què l'alumne no hagi superat el treball i el portafolis, bo i havent-los presentat; mai serà una opció per a aquells qui no hagin seguit l'assignatura. |
Bàsica |
Bisquerra Alzina, R. (coord.), Metodolgía de la investigación educativa, , Madrid: La Muralla
Mateo , J.; Martínez, F., Medición y evaluación educativa, , Madrid: La Muralla
|
|
Complementària |
Latorre, A.; del Rincón, D.; Arnal, J., Bases metodológicas de la investigación educativa, , Barcelona: Gràfiques 92
Best, J. W., Cómo investigar en educación, , Madrid: Morata
Cohen, L.; Manion, L., Métodos de investigación educativa, , Madrid: La Muralla
Delgado, J. M.; Gutiérrez, J., Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales, , Madrid: Síntesis
León, O. G.; Montero, I., Diseño de investigaciones, , Madrid: McGraw-Hill
Tejada, J., El proceso de investigación científica, , Barcelona: Fundació La Caixa
Ritchey, F. J., Estadística para las ciencias sociales, , México: McGraw Hill
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DISSENY DE RECURSOS EDUCATIUS I D'ENTORNS TECNOLÒGICS PER A LA FORMACIÓ/11214108 | RECURSOS TIC I EDUCACIÓ INCLUSIVA/11214208 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INVESTIGACIÓ I AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ/11214105 | DISSENY I DESENVOLUPAMENT DE PROJECTES MITJANÇANT LES TIC/11214209 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|