DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 11224301
Ensenyament
Grau d'Educació Social (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Treball fi de grau Quart AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
GARCÍA YESTE, CARME
Adreça electrònica montserrat.guasch@urv.cat
mariajose.dominguez@urv.cat
carme.garciay@urv.cat
cristiano.carrera@urv.cat
alex.perezf@urv.cat
jessica.cantos@urv.cat
miquel.folch@urv.cat
mireia.manchado@urv.cat
gisela.cebrian@urv.cat
Professors/es
GUASCH GARCIA, MONTSERRAT
DOMÍNGUEZ GONZÁLEZ, MARÍA JOSÉ
GARCÍA YESTE, CARME
CARRERA COLOMINES, CRISTIANO
PÉREZ FOLCH, ALEJANDRO
CANTOS EGEA, JESSICA
FOLCH CARBONELL, MIQUEL
MANCHADO CABRÉ, MIREIA
CEBRIÁN BERNAT, GISELA
Web http://moodle.urv.net/
Descripció general i informació rellevant El Treball de Fi de Grau (TFG) consisteix en una investigació que l’estudiant realitzarà en el marc del desenvolupament de les pràctiques i que quedarà recollida en un informe escrit i que serà defensat oralment davant d’un comitè d’experts s’ha de realitzar vinculat al Pràcticum. Per poder matricular aquesta assignatura l'alumne haurà de tenir superats un mínim de 168 ECTS de l'ensenyament.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Identificar i diagnosticar els factors que incideixen en les situacions personals, familiars i socials.
 A7 Dissenyar i organitzar recursos, projectes i serveis socioeducatius.
 A8 Utilitzar els procediments i les tècniques adequades per a l'anàlisi de la realitat social.
 A10 Utilitzar les estratègies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
 B7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els quals ha d'incidir.
 A7 Identifica els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida.
 A8 Coneix, analitza i utilitza críticament les font documentals i la bibliografia.
Elabora un discurs sintètic, coherent i que comunica els resultats del treball realitzat.
Demostra un pensament crític i creatiu amb capcitat per adoptar un enfocament ètic en els diferents àmbits de la professió.
 A10 Demostra pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfocament ètic en aquest àmbit de la professió.
Elabora un discurs sintètic, coherent i que comunica els resultats del treball realitzat.
Accepta i integra les crítiques sobre la seva actuació com a futur professional.
Respecta i fa respectar el codi dentològic i realitza de forma ètica les activitats relacionades amb la seva actuació professional.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Fa aportacions significatives o certes innovacions
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
 B3 Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
 B5 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
 B6 Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
 B7 Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
 B8 Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
 C3 Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
 C5 Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
 C6 Identifica necessitats de formació

Procediments de selecció i assignació
Procediments
El TFG consisteix en una investigació que l’estudiant podrà realitzar en el marc del desenvolupament de les pràctiques o en un tema no vinculat a aquestes i que,quedarà recollida en un informe escrit i que serà defensat oralment davant d’un comitè d’experts.

El treball final de grau podrà ser de dos modalitats possibles que l’alumne triarà juntament amb el seu tutor o tutora en l’inici del mateix:
- Revisió crítica teórica sobre un tema concret de l’àmbit d’estudi de l’educació social.
- Una recercarealitzada sobre un tema concret de l’àmbit de l’educació social que haurà de comptar amb treball de camp.

Podeu veure més detalls a la guia del TFG.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 1 1
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A5
A7
A8
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
C1
C3
C5
C6
0 200 200
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
14 0 14
Selecció/assignació del treball de fi de grau
B1
2 4 6
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
B3
B6
C2
C4
0 11 11
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Les activitats introductòries comencen abans de la matrícula del TFG.
Elaboració del treball de fi de grau/màster El TFGconsisteix en una investigació que l’estudiant podrà realitzar en el marc del desenvolupament de les pràctiqueso en un tema no vinculat a aquestes i que,quedarà recollida en un informe escrit.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Cada curs es programaran 5 tallers de TFG (novembre, desembre, febrer, març i maig)de 2hores de duració cadascun, l’assistència als quals és obligatòria. A part de les tutories establertes amb el tutor o tutora.
Selecció/assignació del treball de fi de grau L'alumne en diàleg i acord amb el tutor/a escollirà el tema del TFG.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster El Treball de Fi de Grau (TFG) serà defensat oralment davant d’un comitè d’experts.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

Els tutors/es de la Universitat es reuniran, com a mínim, cinc vegades (cinc tallers de dues hores) amb els alumnes, per tal d'anar concretant el disseny i desenvolupament del TFG. Els tallers estan programats perls mesos de: novembre, desembre, febrer, març i maig. També es podran realitzar les tutories individuals necessàries pel bon desenvolupament del TFG.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A5
A7
A8
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
C1
C3
C5
C6
El tutor del TFG de la universitat ha d'elaborar un informe a partir del treball escrit que presenta l'estudiant (atorgant una nota del 0 al 10). 70%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
B3
B6
C2
C4
El comitè d'experts (Tribunal) del TFG ha d'elaborar un informe a partir de la presentació i defensa del TFG (atorgant una nota del 0 al 10). 30%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

- És obligatori haver superat cadascuna d'aquestes activitats avaluatives per separat per poder superar la matèria. És a dir, s'ha d'aprovat "l'elaboració del treball de fi de grau" (70% de la nota) i "presentació i defensa del treball de fi de Grau" (30% de la nota) per poder calcular la nota mitja (nota definitiva d'aquesta matèria).

El TFG tindrà dos convocatòries per curs.


Fonts d'informació

Bàsica

- Documentació del CEESC (Col·legi d'Educadores i Educadors de Catalunya).http://www.ceesc.es i altres publicacions dels àmbits professionals de l'Educació Social (Dixit)

- Revistes de l'àmbit de l'educació (Universitas Tarraconensis, Revista de Educación, Bordón, Educació Social-Revista d'Intervenció Socioeducativa, ...)

- Bibliografia específica facilitada pel tutor/a de la Facultat i/o pel tutor/a de la institució/servei/programa.

Complementària

- Altres fonts d'informació vinculades a l'àmbit a on l'estudiant desenvolupi de les seves pràctiques i/o el TFG.

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
PRÀCTICUM/11224401

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DESENVOLUPAMENT I ÈTICA PROFESSIONAL EN L'EDUCACIÓ SOCIAL/11224111
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent