DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) TREBALL FI DE MÀSTER Codi 11665301
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
15 Treball fi de màster Primer AN conv. única
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Pedagogia
Coordinador/a
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
Adreça electrònica luis.marques@urv.cat
josep.holgado@urv.cat
angelpio.gonzalez@urv.cat
merce.gisbert@urv.cat
mar.camacho@urv.cat
carme.garciay@urv.cat
juan.gonzalezm@urv.cat
janaina.oliveira@urv.cat
josemaria.cela@urv.cat
cinta.espuny@urv.cat
ramon.palau@urv.cat
francescmarc.esteve@urv.cat
Professors/es
MARQUÉS MOLÍAS, LUIS
HOLGADO GARCÍA, JOSÉ BENITO
GONZÁLEZ SOTO, ANGEL PÍO
GISBERT CERVERA, MARIA MERCEDES
CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
GARCÍA YESTE, CARME
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
DE OLIVEIRA ., JANAINA MINELLI
CELA RANILLA, JOSÉ MARÍA
ESPUNY VIDAL, MARIA CINTA
PALAU MARTIN, RAMON FELIX
ESTEVE MON, FRANCESC MARC
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Analitzar les TIC com a eina i instrument per a l'e-learning i la gestió del coneixement.
  AC2 Dominar les eines i procediments per a la planificació, organització i gestió dels processos d'e-learning.
  AC3 Dissenyar i desenvolupar programes i projectes d'innovació i de recerca en l'àmbit de l'e-learning.
  AC4 Dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics i de materials multimèdia per a la formació
  AC5 Adoptar mitjans, recursos i eines en processos de seguiment i avaluació d'e-learning.
  AC6 Incorporar estratègies i recursos de gestió del coneixement en els desenvolupaments d'innovació i recerca en e-learning.
  AC7 Gestionar i utilitzar la informació en el desenvolupament de projectes.
  AC8 Redactar documentació específica de naturalesa tècnica i / o didàctica d'acord amb els programes i projectes d'e-learning desenvolupats.
  AC9 Aplicar models pedagògics i coneixements tècnics per a la resolució de problemes de formació en e-learning.
  AC10 Analitzar i aplicar eines i instruments per al disseny i desenvolupament de materials didàctics per a l'e-learning.
  AC11 Dissenyar escenaris d'aprenentatge en entorns tecnològics.
  AC12 Elaborar propostes innovadores en projectes d'e-learning.
  AC13 Desplegar processos individuals i col•lectius de gestió del coneixement en activitats i processos d'e-learning.
  AC14 Transferir a altres contextos l'activitat pràctica desenvolupada.
  AC15 Aplicar els principis del mètode científic a la resolució de problemes de recerca educativa.
  AC16 Utilitzar eines tecnològiques per al disseny i desenvolupament d'instruments i recursos per a la investigació.
  AC17 Aplicar tècniques d'anàlisi de dades en investigació educativa.
  AC18 Difondre i comunicar resultats d'investigació.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
  BC7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
  BC8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desarrollar evidencias de la adquisición de las competencias adquiridas por medio del Trabajo Final de Máster. Desenvolupar evidències de l'aquisició de les competències adquirides al màster per mitjà del Treball Final de Màster. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC10
AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
AC16
AC17
AC18
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Procediments de selecció
Procediments

Es recomendable haber superado un 75 % de las asignaturas del Máster para proceder a la defensa del Trabajo Final de Máster.
És recomanable haver superat un 75 % de les assignatures del Màster per procedir a la defensa del Treball Final de Màster.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 5 6
 
Selecció/assignació del treball de fi de màster 1 5 6
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 15 10 25
Elaboració del treball de fi de màster 80 240 320
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 12 12 24
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación del Trabajo Final de Máster. Líneas directrices.
Presentació del Treball Final de Màster. Línies directrius.
Selecció/assignació del treball de fi de màster Asignación de tutores y elección del tema.
Assignació de tutors i tria del tema.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster Tutoría y mentoría.
Tutoria i mentoria.
Elaboració del treball de fi de màster Elaboración del TFM.
Elaboració del TFm.
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Defensa pública ante tribunal del TFM.
Defensa pública davant del tribunal del TFM.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Descripció
Tutoría y mentoría sincrónica y asincrónica. Tutoria i mentoria sincrònica i asincrònica.

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Defensa púbica i evidencia de la adquisición de las competencias del máster.
Defensa pública i evidència de l'assoliment de les competències del màster.
100 %
Altres

Se recuerda que el alumnado debe respetar el criterio de la absoluta corrección lingüística en todas sus pruebas de evaluación (así como de enseñanza-aprendizaje) y que no hacerlo puede ser motivo directo de suspenso. Asimismo, cualquier circunstancia de plagio por parte del alumnado puede suponer el suspenso directo de la asignatura, sin posibilidad de recurrir a la segunda convocatoria. Finalmente, se recomienda al alumnado consultar la planificación específica alojada en el espacio Moodle de la asignatura. Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es recorda a l'alumnat la convinença de consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Como consecuencia de las características particulares de esta materia, el TFM tendrá una única convocatoria por curso.

A causa de les característiques particulars d'aquesta matèria, el TFM tindrà una única convocatòria per curs.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent