DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) BASES BIOLÒGIQUES DE LA CONDUCTA PATOLÒGICA Codi 11685102
Ensenyament
Psicologia General Sanitària (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
HEREDIA SANTAELLA, LUIS
Adreça electrònica luis.heredia@urv.cat
Professors/es
HEREDIA SANTAELLA, LUIS
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A9 Conèixer en profunditat la naturalesa psicològica del comportament humà, així com els factors socials i biològics que poden afectar-lo.
 A10 Conèixer en profunditat la naturalesa psicològica dels trastorns del comportament humà.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B4 Desenvolupar el seu treball des de la perspectiva de la qualitat i la millora contínua, amb la capacitat autocrítica necessària per a un exercici professional responsable.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A9 Coneix, a un nivell avançat, els processos psicològics i del desenvolupament i las bases psicobiològiques i psicosocials de la conducta normal i patològicam així com els components psicològics associats als problemes de salut.
Sap valorar i integrar la implicació dels diferents aspectes biopsicosocials en el desenvolupament dels trastorns psicològics i dels problemes de salut.
 A10 Coneix la naturalesa i els marcs teòrics explicatius dels trastorns psicopatològics.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut

Continguts
Tema Subtema
Tema 1 - Introducció a la Biologia Psiquiàtrica

Tema 2 - Trastorns de la personalitat i esquizofrènia
Tema 3 - Bases biològiques dels trastorns afectius i els trastorns d'ansietat
Tema 4 - Bases biològiques de les demències

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
Sessió Magistral
A9
15 15 30
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A10
B4
C1
10 20 30
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves mixtes
A9
A10
4 4 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Organització General
Sessió Magistral Exposició de continguts teòrics
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge Exercicis de reflexió i comentari dels resultats obtinguts a les sessions pràctiques.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció personalitzada demanant cita prèvia al correu electrònic del professor.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A10
B4
C1
Informes realitzats per l'alumne sobre les sessions de pràctiques. 50
Proves mixtes
A9
A10
Examen d'elecció múltiple i preguntes obertes. 50
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Serà obligatori obtenir una qualificació de 5 o més en la prova mixta per poder superar l'assignatura. Hi haurà dues convocatòries per la prova mixta. El dossier d'aprenentatge no tindrà segona convocatòria i es fixarà un únic termini de lliurament.

D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluades i formatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les classes i de les proves avaluades i seran d'obligat compliment per a l'estudiant.


Fonts d'informació

Bàsica , Neurobiology of mental illness , , Oxford; New York : Oxford University Press, 2004
, Neuroinflammation , , Amsterdam : Elsevier, 2011
Daniel P. Cardinali, Neurociencia aplicada : sus fundamentos, , Madrid [etc.] : Médica Panamericana, cop. 2007

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent