Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Analitzar críticament i utilitzar fonts d'informació clíniques. |
| A9 |
Conèixer en profunditat la naturalesa psicològica del comportament humà, així com els factors socials i biològics que poden afectar-lo. |
| A13 |
Conèixer en profunditat els diferents models d'avaluació i intervenció en el camp de la Psicologia General Sanitària, així com les tècniques i procediments que es deriven d'aquests processos en l'aboratge dels trastorns del comportament i en els factors psicològics associats amb problemes de salut. |
| A15 |
Dissenyar, desenvolupar i, en el seu cas, avaluar plans i programes d'intervenció psicològica en funció de l'avaluació psicològica i de les variables individuals i socials concurrents en cada cas. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Cercar, obtenir i processar informació de manera autònoma, amb capacitat per aplicar-la a en situacions complexes o poc conegudes. |
| B5 |
Sabre comunicar i comunicar-se amb altres professionals, i dominar les habilitats necessàries per al treball en equip i en grups multidisciplinaris. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Sap planificar un intervenció neuropsicològica
| | A9 |
Coneix les teories etiològiques dels trastorns psicològics i neupsicològics i dels factors psicològics implicats en el procés de salut i malaltia
Sap identificar els factors personals i psicosocials i psicobiològics que poden posar en risc la salut de les persones
| | A13 |
Sap descriure i mesurar variables relatives als processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals avaluats
Sap analitzar i interpretar els resultats de l'avaluació
| | A15 |
Coneix les característiques generals i específiques de la intervenció neuropsicològica
Sap planificar un intervenció neuropsicològica
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a la neurorehabilitació |
|
2. Plasticitat neural |
|
3. Característiques i planificació de la neurorehabilitació segons la valoració neuropsicològica |
3.1. Intervenció en la memoria
3.2. Intervenció en atenció i funcions executives
3.3. Estimulació cognitiva
3.4. Altres intervencions |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
12 |
28.2 |
40.2 |
Debats |
|
4 |
0 |
4 |
Treballs |
|
6 |
18 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura i s'expoarà el funcionament i les activitats que hauran de portar a terme |
Sessió Magistral |
S'exposaran els continguts teòrics de l'assignatura |
Debats |
Es debatirán diferents continguts/aspectos de l'assignatura |
Treballs |
Es portarà a terme de manera més pràctica els continguts de l'assignatura relacionats amb la intervenció |
Atenció personalitzada |
Es resoldran dubtes dels alumnes |
Descripció |
Es resoldran per part de la professora de l'assignatura els dubtes plantejats pels alumnes bé personalment (en horari d'atenció), bé online (via moodle de l'assignatura o correu electrònic)
Margarita Torrente margarita.torrente@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Debats |
|
Es debatran aspectes/continguts de l'assignatura, proposats per la professora |
15% |
Treballs |
|
Es portaran a terme a nivel pràctic, les parts del programa de l'assignatura relacionats amb la intervenció o de caire més pràctic. Finalment es valorarà aquesta pràctica dels alumnes |
35% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen dels continguts de caire més teòric del programa |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Donades le característiques de la materia no hi haurà segona convocatoria dels debats i treballs. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Whishaw, Neuropsicología Humana, 5, 2006. Editorial Panamericana
Muñoz, Tirapu, Rehabilitación Neuropsicológica, , 2001. Síntesis
Bruna , Rehabilitación neuropsicológica: intervención y práctica clínica, , 2011. Elsevier
|
|
Complementària |
Jordi Peña Casanova, Programa integrado de exploración neuropsicológica. Test Barcelona-2. Teoría e interpretación., 1a,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
AVALUACIÓ COGNITIVA EN NEUROPSICOLOGIA/11685107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|