IDENTIFYING DATA 2008_09
Subject Code 12083278
Study programme
Historia (2001)
Cycle
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period
6 4.5 1.5 Optional Second
Language
Català
Department Història i història d'art
Coordinator
CARBONELL PALLARÉS, JORGE ANGEL
E-mail jorgeangel.carbonell@urv.cat
Lecturers
CARBONELL PALLARÉS, JORGE ANGEL
Web
General description and relevant information Estudi de l'art produït a Europa al llarg dels segles XVII i XVIII.

Competences
Code  
A1 Coneixement de la història general (universal) i del territori (coneixement de la història nacional pròpia –segons Aneca-)
A2 Coneixement de l’estructura diacrònica de la història
A4 Coneixement de la història com a disciplina en construcció: s’ha de repensar
A5 Consciència dels temes i problemàtiques objecte de debat historiogràfic: el que ens preocupa des de la contemporaneïtat o ha interessat en altres èpoques
A6 Us, ordenació e interpretació de les fonts històriques
A8 Coneixement de la història de la integració europea
A9 Coneixement detallat d’un o més períodes específics del passat de la humanitat
B1 Habilitat d’exposar de forma narrativa i oral –capacitat de comunicar-se oralment i utilitzar la terminologia o tècniques acceptades a la professió-
B2 Coneixement de i habilitat per a usar els instruments de recopilació d’informació, tals com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius, i referències electròniques
B3 Capacitat de llegir textos historiogràfics o documents originals en la pròpia llengua
B5 Coneixement de i habilitat per a usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes
B6 Capacitat analítica i crítica
B10 Independència de judici
B13 Raonament crític
B15 Aprenentatge autònom
B17 Motivació per la qualitat
B18 Motivació pel rigor
B20 Creativitat
B25 Aplica pensament, crític, lògic i creatiu
B26 Treballa de forma autònoma
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d’un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Learning aims
Objectives Competences
Conèixer detalladament l'art produït a Italia i a la resta d'Europa al llarg dels segles XVII i XVIII. A1
A2
A8
A9
B1
B2
B3
B5
B6
B10
B13
B15
B17
B18
B25
B26
C1
C2
C5
Saber fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies històrico-artístiques de l'art europeu del període cronològic que tractem. A4
A5
A6
A9
B2
B5
B6
B10
B13
B15
B17
B18
B20
B25
C1
C2
C5
Ser responsable de la necessitat de conèixer l'art modern per tal de tenir una idea clara de l'evolució de la història de la cultura europea. A1
A2
A5
A9
B5
B6
B10
B13
B18
B25
B26
C1
C2
C5

Contents
Topic Sub-topic
L'Art Barroc Italià L'arquitectura dels segle XVII i XVIII a Italia.
Escultura dels segles XVII i XVIII a Italia
Pintura dels segles XVII i XVIII a Italia
L'art Barroc Francès Arquitectura francesa dels segles XVII i XVIII.
Pintura francesa dels segles XVII i XVIII.
Escultura francesa dels segles XVII i XVIII
L'Art Barroc als Països Baixos i Alemania. La pintura flamenca dels segles XVII i XVIII
La pintura holandesa dels segles XVII i XVIII.
L'arquitectura als paisos Baixos als segles XVII i XVIII
Arquitectura i arts plàstiques als països germanics durant els segles XVII i XVIII.
L'art Barroc Espanyol La pintura del segle d'Or
L'escultura espanyola dels segles XVII i XVIII
L'arquitectura espanyola dels segles XVII i XVIII

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
4 0 4
 
Lecture
42 84 126
External practicals (in the field/ excursions)
14 0 14
 
Personal tuition
1 0 1
 
Extended-answer tests
5 0 5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació dels continguts de l'assignatura
Lecture Exposició oral amb suport audiovisual dels continguts de l'assignatura
External practicals (in the field/ excursions) Visitar museus, exposicions, monuments, etc.

Personalized attention
 
Lecture
Personal tuition
Description
Resolució de dubtes del contingut impartit a les classes. Tanmateix, orientació en la recerca bibliogràfica i metodològica.

Assessment
  Description Weight
Extended-answer tests La primera prova serà escrita i tractarà de l'Art a Italia dels segles XVII i XVIII.

La segona prova serà escrita i versarà sobre l'Art de la resta d'Europa dels segles XVII i XVIII.
50%




50%
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic Blunt, A., Arte y arquitectura en Francia 1500-1700, Cátedra, Madrid, 1977
Martín González, J.J., El artista en la sociedad española del siglo XVII, Cátedra, Madridm 1986
Checa,F., Moran, J.M., El barroco, Itsmo, Madrid, 1982
Fernandez Arenas, J.Bassegoda, B., El barroco en España (Fuentes y textos), Gustavo Gili, Barcelona, 1983
AA.VV., El barroco y el rococó, Alhambra, Madrid, 1980
Male, E., El barroco: Arte religioso del siglo XVII: Italia, Francia, España, Flandes, Encuentro, Madrid, 1985
Brown, J, Imagen e ideas en la pintura española del siglo XVII, Alianza, Madrid, 1980
Argan, G.C., La arquitectura barroca en Italia, Nueva Visión, Buenos Aires, 1960
Maravall, J.A., La cultura del barrocoAnálisis de una estructura histórica, Ariel, Barcelona, 1975
Argan, G.C., La Europa de las capitales, 1600-1700, Skira/Carroggio, Barcelona, 1964
Haskell, F., Patrones y pintores. Arte y sociedad en la Italia Barroca, Cátedra, Madrid, 1984
Argan, G.C., Renacimiento y Barroco, Akal, Madrid, 1987
Gállego, J., Visión y Símbolos en la pinturacespañola del siglo de Oro, Cátedra, Madrid, 1984

Complementary

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
ART BARROC ESPANYOL/12073205

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
HISTÒRIA MODERNA UNIVERSAL II/12071106

Subjects that it is recommended to have taken before
ART DEL RENAIXEMENT/12071005
ART DEL RENAIXEMENT ESPANYOL/12073204