DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) LITERATURA I SOCIETAT Codi 12204011
Ensenyament
Grau d'Història (2008)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
BELLOT , ANDREA ROXANA
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
CORRETGER SÀEZ, MONTSERRAT
Adreça electrònica mariadolores.gimeno@urv.cat
montserrat.palau@urv.cat
montserrat.corretger@urv.cat
andrearoxana.bellot@urv.cat
Professors/es
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
PALAU VERGÉS, MONTSERRAT
CORRETGER SÀEZ, MONTSERRAT
BELLOT , ANDREA ROXANA
Web http://moodle.urv.cat/moodle/course/view.php?id=64510; moodle.urv.cat/moodle/course/view.php?id=64511; moodle.urv.cat/moodle/course/view.php?id=64512
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura es pot cursar en anglès, català, i en castellà

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A9 Identificar i comprendre les teories dels principals pensadors i els referents filosòfics i literaris compromesos en la construcció històrica.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A9 Adquireix coneixements literaris i culturals.
Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Adquireix coneixements i conceptes per comprendre la importància social i política de la literatura en relació a les preocupacions i ideals estètics.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. La literatura com a Institució Social. Les Regles de l'Art

Tema 2. Els Mites i la Literatura
Els Festivals Literaris
Les Rutes Literàries

Construcció de l'imaginari social a través dels Mites

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A9
2 2 4
Estudis previs
A9
20 20 40
Pràctiques a través de TIC
A9
10 40 50
Treballs
A9
20 28 48
Atenció personalitzada
8 0 8
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura
Presentació de l’entorn virtual de formació
Presentació del sistema de treball: el PROJECTE
Estudis previs Hi haurà un dossier de textos al Moodle.
1. Model de Pierre Bourdieu
2. Les rutes literàries i el seu paper social
3. Mites que es treballaran en l'assignatura

La professora guiarà el procés d'aprenentatge. L'alumnat anirà explicant a classe els seus progressos en el temari de l'assignatura (expressió oral, ús del PowerPoint o similar)

DURANT EL MES D'ABRIL HI HAURÀ UNA SORTIDA DE DOS DIES COMPLETS PER FER TREBALL DE CAMP
Pràctiques a través de TIC Per tal d'aconseguir els resultats del curs, s'hauran de fer diverses activitats.
Eines que s'utilitzaran:
1. Bloc del grup
2. Fòrum/wiki
3. Tasques d'avaluació entre iguals
4. Exposició oral en format virtual (publicar un video)
Treballs Al llarg del curs s'hauran de fer tres treballs:
1. Les rutes literàries: disseny i execució d'una Ruta Literària (BLOG)
2. Els festivals literaris: valoració i comentari d'un festival (BLOG)
3. Mites i literatura: elecció d'un mite i anàlisi d'una obra literària que el contingui (AULA)
Atenció personalitzada Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita.
Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport de "La Factoria" i del servei tècnic del Moodle

Atenció personalitzada
Descripció
Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita. Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport de "La Factoria" i del servei tècnic del Moodle

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Estudis previs
A9
Sense pes a l'avaluació. Imprescindibles per fer les pràctiques
Pràctiques a través de TIC
A9
BLOG
VIDEO
Avaluació entre iguals
Treballs
A9
Treball sobre el tractament d'un MITE en una obra literària. Exposició a classe
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els criteris d'avaluació tindran en compte els factors següents:

Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d'observació i adequació dels continguts de l'assignatura a l'estudi de l'entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d'escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura. Bona presentació. Ús de la cita, la referència i la bibliografia/webgrafia. Capacitat de comunicar amb eficàcia els resultats d'aprenentatge. Domini de les tecnologies de la comunicació.

Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d'internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici.

A la SEGONA CONVOCATÒRIA caldrà refer els exercicis que hagin quedat suspesos en l'avaluació continuada.


Fonts d'informació

Bàsica , Dossier de lectures i materials disponible a l'inici del curs, ,
Erich Auerbach, Mimesis, , 1950
Pierre Bourdieu, Las reglas del arte: génesis y estructura del campo literario, Anagrama, 2002
Publi Ovidi Nasó, Les Metamorfosis, Fundació Bernat Metge,
Franz Kafka, La Metamorfosi, Proa, 2009
Patricia Higsmith, Notas de una cucaracha respetable, ,
Quim Monzó, Gregor, ,
Boris Vian, Le Loup garou ("El lobo hombre"), ,

A principi de curs es facilitarà una bibliografia extensa, que estarà disponible al Moodle

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent