Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història general i la història pròpia del territori. |
| A2 |
Conèixer, analitzar i interpretar l’estructura diacrònica de la Història i un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
| A7 |
Conèixer, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
| | A2 |
Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
Coneix els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els estats, així com els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX.
Coneix les relacions polítiques del segle XX.
| | A7 |
Coneix i utilitza correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. La contemporaneïtat. |
|
2. La societat contemporània. |
|
3. La cultura contemporània. |
|
4. La perversió contemporània: Shoah i Gulag. |
|
5. Els conflictes contemporanis. |
|
6. Les guerres contemporànies. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
41 |
61 |
102 |
Debats |
|
8 |
8 |
16 |
Treballs |
|
7 |
7 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
0 |
12 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
Descripció |
El primer dia de classe presencial es donarà el calendari general i s'explicarà el desenvolupament de l'assignatura. L'atenció personalitzada es farà mitjançant tres hores de despatx setmanals. Igualment, utilitzant per a consultes el correu electrònic del professor. La comunicació general amb el grup es farà via Moodle i a les classes presencials. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
L'alumnat haurà de fer els treballs assignats setmanalment. |
35% |
Proves de desenvolupament |
|
Seran microexamens relacionats amb la matèria explicada a classe presencialment. |
50% |
Altres |
|
Assistència i participació. |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas que a la convocatòria no se segueixi l'avaluació continuada o se suspenguin les proves corresponents, l'alumne farà un únic examen final amb un valor del 100%. A la segona convocatòria es farà un examen de recuperació pels alumnes suspesos. La segona convocatòria és una prova total de l'assignatura, amb un valor del 100%. Està dirigida als estudiants que no hagin superat la primera convocatòria o no s'hagin presentat. |
Bàsica |
|
- ARTOLA,
MIGUEL, TEXTOS FUNDAMENTALES PARA LA HISTORIA MADRID REVISTA DE OCCIDENTE 1975
-
BERNSTEIN, SERGE, LOS REGÍMENES POLÍTICOS DEL SIGLO
XX. PARA UNA HISTORIA POLITICA COMPARADA DEL MUNDO CONTMPORÁNEO, BARCELONA,
ARIEL, 1996
-
CABRERA, MERCEDES; JULIÁ, SANTOS; MARTÍN ACEÑA, PABLO, EUROPA EN CRISIS
1919-1939, MADRID, FUNDACION PABLO IGLESIAS, 1991
-
LEE, STEPHEN J., EUROPEAN DICTATORSHIPS 1918-1945, LONDON, ROUTLEDGE, 2008
-
MAZOWER, MARK, LA EUROPA NEGRA. DESDE LA GRAN GUERRA A LA CAIDA DEL COMUNISMO,
BARLIN LIBROS, 2017
-
LOWE, KEITH, CONTINENTE SALVAJE. EUROPA DESPUÉS DE LA SEGUNDA GUERRA MUNDIAL,
BARCELONA GALAXIA GUTTENBERG, 2015
-
JUDT, TONI, POSTGUERRA. UNA HISTORIA DE EUROPA DESDE 1945, MADRID, TAURUS, 2010
-
CASASSAS, JORDI (COORD.), LA CONSTRUCCION DEL PRESENTE, BARCELONA, ARIEL, 2005
-
PAYNE, STANLEY G., EL FASCISMO, MADRID, ALIANZA, 1982
-
THOMÀS, JOAN MARIA, LOS FASCISMOS ESPAÑOLES, BARCELONA, ARIEL, 2019
-
SEIDMAN, MICHAEL, ANTIFASCISMOS 1936-1945. LA LUCHA CONTRA EL FASCISMO A AMBOS
LADOS DEL ATLÁNTICO, MADRID, ALIANZA, 2017
-
MARÍ FONT, JOSEP; BARBIER, CHRISTOPHE, LA FORTALEZA ASEDIADA. LOS POPULISMOS
CONTRA EUROPA, BARCELONA, PENÍNSULA, 2019
-
JUDIS, JOHN B., LA EXPLOSION POPULISTA, BILBAO, DEUSTO, 2017
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|