IDENTIFYING DATA 2009_10
Subject (*) SOCIETY AND CULTURE IN THE MODERN AGE Code 12214006
Study programme
Grau d'Història de l'Art (2008)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Formació bàsica First Second
Language
Department Història i història d'art
Coordinator
ROVIRA GÓMEZ, SALVADOR JOAN
E-mail jose.fabregas@urv.cat
Lecturers
FABREGAS ROIG, JOSÉ
Web
General description and relevant information

Competences
Type A Code Competences Specific
 A20 Conèixer la història general i del territori.
 A21 Conèixer la estructura diacrònica de la història.
 A22 Conèixer els temes i problemàtiques objecte de debat historiogràfic.
Type B Code Competences Transversal
 B1 Learning to learn
 B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
 B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
 B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
 B8 Sensibilització en temes medioambientals.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A20 Coneixement de la història de la formació de l’Europa moderna
Analitzar els canvis produïts en el pensament i la cultura a l'època Moderna
Conèixer i valorar els elements que configuren l'Estat Modern
Conèixer, analitzar i valorar el paper de l'església en la societat moderna
 A21 Coneixement de la història de la formació de l’Europa moderna
Analitzar els canvis produïts en el pensament i la cultura a l'època Moderna
 A22 Conèixer els diversos models d'estructura política i social en aquest període de la història
Anàlisi i valoració del paper que van tenir els avenços científics i els descobriments geogràfics a l'Època Moderna i la influència al món actual
Type B Code Learning outcomes
 B1 Coneixement de la història de la formació de l’Europa moderna
Analitzar els canvis produïts en el pensament i la cultura a l'època Moderna Conèixer i valorar els elements que configuren l'Estat Modern
Conèixer els diversos models d'estructura política i social en aquest període de la història
Conèixer, analitzar i valorar el paper de l'església en la societat moderna
Anàlisi i valoració del paper que van tenir els avenços científics i els descobriments geogràfics a l'Època Moderna i la influència al món actual
Conèixer i valorar els elements que configuren l'Estat Modern
Conèixer les causes i conseqüències dels conflictes europeus de l’època moderna
Valorar la influència que van tenir les religions en la configuració política i social de l’Europa Moderna
 B2 Analitzar els canvis produïts en el pensament i la cultura a l'època Moderna Conèixer i valorar els elements que configuren l'Estat Modern
Conèixer, analitzar i valorar el paper de l'església en la societat moderna
Anàlisi i valoració del paper que van tenir els avenços científics i els descobriments geogràfics a l'Època Moderna i la influència al món actual.
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de la consulta de fonts històriques
 B3 Conèixer, analitzar i valorar el paper de l'església en la societat moderna
Anàlisi i valoració del paper que van tenir els avenços científics i els descobriments geogràfics a l'Època Moderna i la influència al món actual
Analitzar els canvis produïts en el pensament i la cultura a l'època Moderna
Conèixer i valorar els elements que configuren l'Estat Modern
Analitzar les formes de govern en funció dels estats (
Analitzar els sistemes econòmics i la seva influència en el desenvolupament dels estats
Valorar la influència que van tenir les religions en la configuració política i social de l’Europa Moderna
 B4 Analitzar els canvis produïts en el pensament i la cultura a l'època Moderna
Conèixer, analitzar i valorar el paper de l'església en la societat moderna
Anàlisi i valoració del paper que van tenir els avenços científics i els descobriments geogràfics a l'Època Moderna i la influència al món actual
 B7 Analitzar els canvis produïts en el pensament i la cultura a l'època Moderna Conèixer i valorar els elements que configuren l'Estat Modern
Anàlisi i valoració del paper que van tenir els avenços científics i els descobriments geogràfics a l'Època Moderna i la influència al món actual
Conèixer, analitzar i valorar el paper de l'església en la societat moderna
 B8 Conèixer i aplicar els principals conceptes relatius a les societats i cultures medievals
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
ECONOMIA: S. XVI. L'expansió de l'agricultura. Les industries. El comerç i la seva conjuntura. Els metalls preciosos americans i l'alça dels preus. Les finances.
S.XVII. L'agricultura. La protoindustrialització i la industria. El comerç. Les finances. El mercantilisme.
S. XVIII. Panoràmica de la conjuntura setcentista. L'agricultura. El comerç. Les finances. La revolució industrial britànica.
SOCIETAT: I. La "nobilitas"
Què és la noblesa? Raó de ser de la noblesa. Adquisició de la condició de noble. Perpetuïtat, transmició, suspenció i pèrdua de la noblesa. Els privilegis. Els conceptes de virtud i d'honor. El duel. L'ideal nobiliari. La neteja de sang. Viure noblement.
II. Categories nobiliàries catalanes de l'edat moderna.
CULTURA: I. Maquiavel.
II. Hobbes.
III. Locke.
IV. Filòsofs/enciclopedistes.
V. Rousseau.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
3 0 3
Lecture
30 0 30
Personal tuition
7 0 7
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Explicació de què és la història moderna i quin paper juga en el conjunt de la ciència històrica.
Lecture Exposició a l'aula del temari proposat.

Personalized attention
Description
Durant les hores de despatx, s'aclarirà qualsevol dubte que s'hagi produït en el desenvolupament de les sessions magistrals; es recomanarà lectures i bibliografia complementària.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Lecture
Contingut de la matèria 7,5
Others  

Assistència a classe.

1
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.