Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A19 |
Conèixer la relació interdisciplinària de les humanitats: Filosofia, llengües antigues, Lingüística, Semiòtica, Història del Teatre i la Literatura, Història de la Música, Mitologia clàssica, Història de les Grans Religions, Sociologia i Antropologia. |
| A26 |
Conèixer les teories dels principals pensadors. |
| A27 |
Capacitat de reflexió i de raonament crític. |
| A28 |
Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica moderna. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C5 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A19 |
Comprendre els conceptes i teories fonamentals dels principals pensadors
| | A26 |
Comprendre els conceptes i teories fonamentals dels principals pensadors
Realitzar comentaris de textos i assajos
Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de las fonts bibliogràfiques fonamentals
Visió de conjunto del pensament modern i contemporani
| | A27 |
Comprendre els conceptes i teories fonamentals dels principals pensadors
Realitzar comentaris de textos i assajos
Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de las fonts bibliogràfiques fonamentals
| | A28 |
Adquirir coneixements literaris i culturals
Comprendre la literatura como a un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials
Visió de conjunto del pensament modern i contemporani
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C5 |
Mostrar respecte pels drets fonamentals i d’igualtat entre homes i dones
Actúa desdel respeto y promoción de los derechos humanos y los principios de accesibilidad universal, de igualdad de oportunidades, no discriminación y accesibilidad universal de las personas
con necesidades educativas especiales.
Muestra respeto a los valores propios de una cultura de paz y de valores de
mocráticos.
|
tema |
Subtema |
1. El naixement de la raó moderna.
2. El pensament crític de la Il·lustració.
3. El moviment romàntic i la formació de l'Idealisme.
4. El mètode científic i les ciències humanes: Positivisme i Historicisme.
5. Fenomenologia i Hermenèutica. |
1.1. De Descartes a Kant.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
45 |
45 |
90 |
Seminarios |
|
15 |
15 |
30 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
10 |
10 |
20 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas de desarrollo |
|
2 |
2 |
4 |
Pruebas prácticas |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura. |
Sesión magistral |
Esposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminarios |
Analisi d'un text. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Comentaris dels textos del dossier de pràctiques. |
descripción |
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Presentació dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). |
10 |
Pruebas de desarrollo |
|
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. |
80 |
Otros |
|
Comentaris de texts a l'aula. |
10 |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
BELAVAL, I. (Comp.), Racionalismo, Empirismo, Ilustración., Siglo XXI, Madrid
BELAVAL, I. (Comp.), La filosofía alemana de Leibniz a Hegel., Siglo XXI, Madrid
BROCÀ, S., Historia de la Filosofía., Edicions de la Facultat de Filosofia i lletres, Tarragona.
CASSIRER, E., El problema del conocimiento en la filosofía y la ciencia modernas., EMECE, Buenos Aires
DUQUE, F., Filosofía moderna. La era de la crítica., Akal, Madrid
Severino, E., La filosofía contemporánea., Ariel, Barcelona
|
Per a cada tema es lliurarà als estudiants una bibliografia específica. |
|
Complementária |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|