Type A
|
Code |
Competences Specific | | A26 |
Conèixer les teories dels principals pensadors. |
| A28 |
Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica moderna. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A26 |
Comprèn els conceptes i les teories fonamentals dels principals pensadors
Realitza comentaris de textos i assajos
Realitza treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de les fonts bibliogràfiques fonamentals
Té visió de conjunt del pensament modern i contemporani
| | A28 |
Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials
Té visió de conjunt del pensament modern i contemporani
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C5 |
Respect fundamental rights and equality between men and women.
Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for th
ose with special educational needs.
Be respectful of the values of a culture of peace and democracy.
|
Topic |
Sub-topic |
1. El naixement de la raó moderna.
2. El pensament crític de la Il·lustració.
3. El moviment romàntic i la formació de l'Idealisme.
4. El mètode científic i les ciències humanes: Positivisme i Historicisme.
5. Fenomenologia i Hermenèutica. |
1.1. De Descartes a Kant.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
45 |
45 |
90 |
Seminars |
|
15 |
15 |
30 |
Problem solving, classroom exercises |
|
10 |
10 |
20 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Extended-answer tests |
|
2 |
2 |
4 |
Practical tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura. |
Lecture |
Esposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminars |
Anàlisi d'un text. |
Problem solving, classroom exercises |
Comentaris dels textos del dossier de pràctiques. |
Description |
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, classroom exercises |
|
Presentació dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). |
10 |
Extended-answer tests |
|
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema |
80 |
Others |
|
Comentaris de texts a l'aula. |
10 |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
BELAVAL, I. (Comp.), Racionalismo, Empirismo, Ilustración., Siglo XXI, Madrid
BELAVAL, I. (Comp.), La filosofía alemana de Leibniz a Hegel., Siglo XXI, Madrid
BROCÀ, S., Historia de la Filosofía., Edicions de la Facultat de Filosofia i lletres, Tarragona.
CASSIRER, E., El problema del conocimiento en la filosofía y la ciencia modernas., EMECE, Buenos Aires
DUQUE, F., Filosofía moderna. La era de la crítica., Akal, Madrid
Severino, E., La filosofía contemporánea., Ariel, Barcelona
|
El programa complet de l'assignatura, que inclou la bibliografia específica per a cada tema, es lliurarà als estudiants el primer dia de classe. | |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|