IDENTIFYING DATA 2011_12
Subject (*) MODERN AND CONTEMPORARY PHILOSOPHY Code 12214012
Study programme
Graduate in the History of Art
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Basic Course First Second
Language
Català
Department Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinator
CUBELLS BARTOLOMÉ, MARIA RAMON
E-mail mariaramon.cubells@urv.cat
manuel.duran@urv.cat
Lecturers
CUBELLS BARTOLOMÉ, MARIA RAMON
DURÁN CALVETE, MANUEL
Web
General description and relevant information Aquesta assignatura vol aportar a l'estudiant una visió genètica i estructural dels principals corrents de pensament contemporani amb especial atenció a les figures més rellevants.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A26 Conèixer les teories dels principals pensadors.
 A28 Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica moderna.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear
 C5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A26 Comprèn els conceptes i les teories fonamentals dels principals pensadors
Realitza comentaris de textos i assajos
Realitza treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de les fonts bibliogràfiques fonamentals
Té visió de conjunt del pensament modern i contemporani
 A28 Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials
Té visió de conjunt del pensament modern i contemporani
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes
 C5 Respect fundamental rights and equality between men and women.
Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for th ose with special educational needs.
Be respectful of the values of a culture of peace and democracy.

Contents
Topic Sub-topic
1. El naixement de la raó moderna.
2. El pensament crític de la Il·lustració.
3. El moviment romàntic i la formació de l'Idealisme.
4. El mètode científic i les ciències humanes: Positivisme i Historicisme.
5. Fenomenologia i Hermenèutica.
1.1. De Descartes a Kant.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
A26
1 0 1
Lecture
A26
A28
45 45 90
Seminars
A26
15 15 30
Problem solving, classroom exercises
A26
A28
10 10 20
Personal tuition
1 0 1
 
Extended-answer tests
A26
2 2 4
Practical tests
A26
2 2 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura.
Lecture Esposició dels continguts de l'assignatura.
Seminars Anàlisi d'un text.
Problem solving, classroom exercises Comentaris dels textos del dossier de pràctiques.

Personalized attention
Description
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Problem solving, classroom exercises
A26
A28
Presentació dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). 10
Extended-answer tests
A26
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema 80
Others  

Comentaris de texts a l'aula.

10
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic BELAVAL, I. (Comp.), Racionalismo, Empirismo, Ilustración., Siglo XXI, Madrid
BELAVAL, I. (Comp.), La filosofía alemana de Leibniz a Hegel., Siglo XXI, Madrid
BROCÀ, S., Historia de la Filosofía., Edicions de la Facultat de Filosofia i lletres, Tarragona.
CASSIRER, E., El problema del conocimiento en la filosofía y la ciencia modernas., EMECE, Buenos Aires
DUQUE, F., Filosofía moderna. La era de la crítica., Akal, Madrid
Severino, E., La filosofía contemporánea., Ariel, Barcelona

El programa complet de l'assignatura, que inclou la bibliografia específica per a cada tema, es lliurarà als estudiants el primer dia de classe.

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.