IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) CONTEMPORARY SOCIETY AND CULTURE Code 12214105
Study programme
Graduate in the History of Art
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Second 1Q
Language
Català
Department Història i Història de l'Art
Coordinator
ARNABAT MATA, RAMON
E-mail ramon.arnabat@urv.cat
Lecturers
ARNABAT MATA, RAMON
Web
General description and relevant information Visio general de l'Edat Contemporania atenent als seus conceptes i ideologies específics.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Coneix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Les bases pensament Modern La revolució científica del XVII: La Il·lustració del XVIII. Els fonaments del pensament contemporani
Revolucio industrial i revolucions liberal-burgeses Conceptes. Les noves ideologies: liberalisme politic, romanticisme, nacionalisme, tradicionalismes-conservadorismes, socialismes, anarquisme
La Segona Revolucio industrial i la societat de masses Concepte. Nacionalismes conservadors i xenofobia. els canvis culturals de la fi del segle XIX. El sufragi universal i les respostes
Guerres mundials, comunisme, autoritarismes L'impacte de la Gran Guerra. Un mon que s'acaba. Impacte sobre les mentalitats a Europa i America. El periode d'entreguerres: els projectes revolucionari, reformista i autoritari en pugna. La Segona guerra mundial, Nou ordre, colaboracionismes, resistencies. Un nou tipus de conflicte.
La descolonització i la Guerra Freda La descolonitzacio. El neocolonisalisme. Els blocs i la Guerra Freda. El desenvolupamen econòmic d'Occident. Les crisis de finals dels 60.
Fi del comunisme, fonamentalismes, alarmes ecologiques i globalitzacio Fi del comunisme, fonamentalismes, alarmes ecologiques i globalitzacio

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
Lecture
40 50 90
Assignments
4 28 32
Problem solving, exercises
6 12 18
Personal tuition
4 0 4
 
Extended-answer tests
4 0 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Introduir l'alumne en els continguts de l'assignatura i en el sistema d'avaluació contínua.
Lecture Explicació per part del professor dels continguts dels diversos temes que conformen l’assignatura
Assignments Realització d’una ressenya crítica d’un dels llibres de la bibliografia específica que passarà el professor.

Realització d’un treball de síntesi i crítica bibliogràfica sobre un tema de l'assignatura.

Lliurament de la ressenya i del treball de recerca per escrit i en paper, seguint les pautes marcades pel professor
Problem solving, exercises Comentaris per escrit i orals sobre textos, documentals i/o pel•lícules, o conferències realitzades a les classes pràctiques.
Personal tuition Atenció personalitzada als alumnes en els temes referents a l'assignatura

Personalized attention
Description
El professor atendrà individualment o en petits grups als alumnes en l’horari establert d’atenció als alumnes, ja sigui a iniciativa del professor o dels alumnes. Com a mínim es planteja una atenció personalitzada pel que fa al seguiment de l’assignatura i a l’orientació del treball de recerca. També es podrà realitzar aquesta atenció mitjançant el Moodle.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Lecture
Es valorarà l’assistència regular a les classes i la participació raonada 10%
Assignments
Elaboració d’un treball bibliogràfic en petit grup sobre alguns aspecte cultural o social contemporani relacionat amb els continguts de l’assignatura, que impliqui la utilització de tres llibres i el plantejament general del tema. Els temes poden ser proposats pel professor o l’alumne, i han d’estar acceptats de comú acord: 25%

Realització d’una ressenya crítica d’un llibre de la bibliografia específica seguint les pautes del professor: 15%
40%
Problem solving, exercises
Realització de comentaris crítics, anàlisis o debats sobre textos, documentals i pel•lícules, conferències fets a les classes pràctiques.
Es valorarà la comprensió global, la capacitat analítica i crítica.
10%
Extended-answer tests
Es realitzaran dues proves escrites al llarg del curs sobre els continguts de l’assignatura donats a l’aula. Cada una de les proves abastarà la meitat del total de continguts de l’assignatura.
Es valorarà la comprensió global dels temes, la utilització d’un vocabulari adient, i la capacitat d’argumentació. Així com la correcció lingüística.
40%
Others  
 
Other comments and second exam session

L'Avaluació Continuada comporta elseguiment i la valoració global de l'alumne, per tant la qualificació finaldels alumnes serà el resultat de l'aplicació automàtica dels percentatges percada un dels ítems d'avaluació. Si el resultat final és igual o superior a 5l'alumne estarà aprovat.

Si l'alumne obté una qualificacióinferior a 5, pot realitzar l'examen final de primera convocatòria,examinant-se dels continguts de l'assignatura. Aquesta prova en aquest cas valdra el 100% de la nota.

L'examen final de segonaconvocatòria és una prova de l'assignatura, i està dirigida als estudiants queno han superat o no han realitzat l'avaluació contínua. Aquesta prova en aquest cas valdra el 100% de la nota.


Sources of information

Basic Casanova, Julián,, Europa contra Europa, 1914-1945, Crítica , 2011
Fontana, Josep, Por el bien del imperio, Pasado y Presente, 2012
Luebbert, GM , Liberalismo, fascismo o socialdemocracia, Prensas Universitarias de Zaragoza, 1996
Lee, SL, European Dictatorships 1918-1945, Routledge, 2000
Mosse, GL , La cultura europea del siglo XX, Ariel , 1997
Mosse, GL, La cultura europea del siglo XIX, Ariel, 1997
Fontana, J., La història dels homes , Crítica, 2000
Andersons, B. i ZINSSER, J.P., Historia de las mujeres: una historia propia, , Crítica, 1991
Ruiz Torres, P., L'època de la raó, Planeta, 1993
Fontana, J., L'època de les revolucions, Planeta, 1991

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.