Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Coneix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Les bases pensament Modern |
La revolució científica del XVII: La Il·lustració del XVIII. Els fonaments del pensament contemporani |
Revolucio industrial i revolucions liberal-burgeses |
Conceptes. Les noves ideologies: liberalisme politic, romanticisme, nacionalisme, tradicionalismes-conservadorismes, socialismes, anarquisme |
La Segona Revolucio industrial i la societat de masses |
Concepte. Nacionalismes conservadors i xenofobia. els canvis culturals de la fi del segle XIX. El sufragi universal i les respostes |
Guerres mundials, comunisme, autoritarismes |
L'impacte de la Gran Guerra. Un mon que s'acaba. Impacte sobre les mentalitats a Europa i America. El periode d'entreguerres: els projectes revolucionari, reformista i autoritari en pugna. La Segona guerra mundial, Nou ordre, colaboracionismes, resistencies. Un nou tipus de conflicte. |
La descolonització i la Guerra Freda |
La descolonitzacio. El neocolonisalisme. Els blocs i la Guerra Freda. El desenvolupamen econòmic d'Occident. Les crisis de finals dels 60. |
Fi del comunisme, fonamentalismes, alarmes ecologiques i globalitzacio |
Fi del comunisme, fonamentalismes, alarmes ecologiques i globalitzacio |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
40 |
50 |
90 |
Assignments |
|
4 |
28 |
32 |
Problem solving, exercises |
|
6 |
12 |
18 |
Personal tuition |
|
4 |
0 |
4 |
|
Extended-answer tests |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introduir l'alumne en els continguts de l'assignatura i en el sistema d'avaluació contínua. |
Lecture |
Explicació per part del professor dels continguts dels diversos temes que conformen l’assignatura |
Assignments |
Realització d’una ressenya crítica d’un dels llibres de la bibliografia específica que passarà el professor.
Realització d’un treball de síntesi i crítica bibliogràfica sobre un tema de l'assignatura.
Lliurament de la ressenya i del treball de recerca per escrit i en paper, seguint les pautes marcades pel professor
|
Problem solving, exercises |
Comentaris per escrit i orals sobre textos, documentals i/o pel•lícules, o conferències realitzades a les classes pràctiques. |
Personal tuition |
Atenció personalitzada als alumnes en els temes referents a l'assignatura |
Description |
El professor atendrà individualment o en petits grups als alumnes en l’horari establert d’atenció als alumnes, ja sigui a iniciativa del professor o dels alumnes. Com a mínim es planteja una atenció personalitzada pel que fa al seguiment de l’assignatura i a l’orientació del treball de recerca.
També es podrà realitzar aquesta atenció mitjançant el Moodle. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Lecture |
|
Es valorarà l’assistència regular a les classes i la participació raonada |
10% |
Assignments |
|
Elaboració d’un treball bibliogràfic en petit grup sobre alguns aspecte cultural o social contemporani relacionat amb els continguts de l’assignatura, que impliqui la utilització de tres llibres i el plantejament general del tema. Els temes poden ser proposats pel professor o l’alumne, i han d’estar acceptats de comú acord: 25%
Realització d’una ressenya crítica d’un llibre de la bibliografia específica seguint les pautes del professor: 15%
|
40% |
Problem solving, exercises |
|
Realització de comentaris crítics, anàlisis o debats sobre textos, documentals i pel•lícules, conferències fets a les classes pràctiques.
Es valorarà la comprensió global, la capacitat analítica i crítica.
|
10% |
Extended-answer tests |
|
Es realitzaran dues proves escrites al llarg del curs sobre els continguts de l’assignatura donats a l’aula. Cada una de les proves abastarà la meitat del total de continguts de l’assignatura.
Es valorarà la comprensió global dels temes, la utilització d’un vocabulari adient, i la capacitat d’argumentació. Així com la correcció lingüística.
|
40% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'Avaluació Continuada comporta elseguiment i la valoració global de l'alumne, per tant la qualificació finaldels alumnes serà el resultat de l'aplicació automàtica dels percentatges percada un dels ítems d'avaluació. Si el resultat final és igual o superior a 5l'alumne estarà aprovat. Si l'alumne obté una qualificacióinferior a 5, pot realitzar l'examen final de primera convocatòria,examinant-se dels continguts de l'assignatura. Aquesta prova en aquest cas valdra el 100% de la nota. L'examen final de segonaconvocatòria és una prova de l'assignatura, i està dirigida als estudiants queno han superat o no han realitzat l'avaluació contínua. Aquesta prova en aquest cas valdra el 100% de la nota. |
Basic |
Casanova, Julián,, Europa contra Europa, 1914-1945, Crítica , 2011
Fontana, Josep, Por el bien del imperio, Pasado y Presente, 2012
Luebbert, GM , Liberalismo, fascismo o socialdemocracia, Prensas Universitarias de Zaragoza, 1996
Lee, SL, European Dictatorships 1918-1945, Routledge, 2000
Mosse, GL , La cultura europea del siglo XX, Ariel , 1997
Mosse, GL, La cultura europea del siglo XIX, Ariel, 1997
Fontana, J., La història dels homes , Crítica, 2000
Andersons, B. i ZINSSER, J.P., Historia de las mujeres: una historia propia, , Crítica, 1991
Ruiz Torres, P., L'època de la raó, Planeta, 1993
Fontana, J., L'època de les revolucions, Planeta, 1991
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|