Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Coneix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
| | C4 |
Produce well-structured, clear and rich written texts
|
Topic |
Sub-topic |
1. La contemporaneïtat. |
|
2. La societat contemporània. |
|
3. La cultura contemporània. |
|
4. La perversió contemporània: Shoah i Gulag. |
|
5. Els conflictes contemporanis. |
|
6. Les guerres contemporànies. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
2 |
4 |
Lecture |
|
41 |
61 |
102 |
Debates |
|
8 |
8 |
16 |
Assignments |
|
7 |
7 |
14 |
Personal attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
Extended-answer tests |
|
0 |
12 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Debates |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Assignments |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
Personal attention |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
Description |
El primer dia de classe presencial es donarà el calendari general i s'explicarà el desenvolupament de l'assignatura. L'atenció personalitzada es farà mitjançant tres hores de despatx setmanals. Igualment, utilitzant per a consultes el correu electrònic del professor. La comunicació general amb el grup es farà via Moodle i a les classes presencials. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
L'alumnat haurà de fer els treballs assignats setmanalment. |
35% |
Extended-answer tests |
|
Seran microexamens relacionats amb la matèria explicada a classe presencialment. |
50% |
Others |
|
Assistència i participació. |
15% |
|
Other comments and second exam session |
En cas que a la convocatòria no se segueixi l'avaluació continuada o se suspenguin les proves corresponents, l'alumne farà un únic examen final amb un valor del 100%. A la segona convocatòria es farà un examen de recuperació pels alumnes suspesos. La segona convocatòria és una prova total de l'assignatura, amb un valor del 100%. Està dirigida als estudiants que no hagin superat la primera convocatòria o no s'hagin presentat. |
Basic |
|
- ARTOLA,
MIGUEL, TEXTOS FUNDAMENTALES PARA LA HISTORIA MADRID REVISTA DE OCCIDENTE 1975
-
BERNSTEIN, SERGE, LOS REGÍMENES POLÍTICOS DEL SIGLO
XX. PARA UNA HISTORIA POLITICA COMPARADA DEL MUNDO CONTMPORÁNEO, BARCELONA,
ARIEL, 1996
-
CABRERA, MERCEDES; JULIÁ, SANTOS; MARTÍN ACEÑA, PABLO, EUROPA EN CRISIS
1919-1939, MADRID, FUNDACION PABLO IGLESIAS, 1991
-
LEE, STEPHEN J., EUROPEAN DICTATORSHIPS 1918-1945, LONDON, ROUTLEDGE, 2008
-
MAZOWER, MARK, LA EUROPA NEGRA. DESDE LA GRAN GUERRA A LA CAIDA DEL COMUNISMO,
BARLIN LIBROS, 2017
-
LOWE, KEITH, CONTINENTE SALVAJE. EUROPA DESPUÉS DE LA SEGUNDA GUERRA MUNDIAL,
BARCELONA GALAXIA GUTTENBERG, 2015
-
JUDT, TONI, POSTGUERRA. UNA HISTORIA DE EUROPA DESDE 1945, MADRID, TAURUS, 2010
-
CASASSAS, JORDI (COORD.), LA CONSTRUCCION DEL PRESENTE, BARCELONA, ARIEL, 2005
-
PAYNE, STANLEY G., EL FASCISMO, MADRID, ALIANZA, 1982
-
THOMÀS, JOAN MARIA, LOS FASCISMOS ESPAÑOLES, BARCELONA, ARIEL, 2019
-
SEIDMAN, MICHAEL, ANTIFASCISMOS 1936-1945. LA LUCHA CONTRA EL FASCISMO A AMBOS
LADOS DEL ATLÁNTICO, MADRID, ALIANZA, 2017
-
MARÍ FONT, JOSEP; BARBIER, CHRISTOPHE, LA FORTALEZA ASEDIADA. LOS POPULISMOS
CONTRA EUROPA, BARCELONA, PENÍNSULA, 2019
-
JUDIS, JOHN B., LA EXPLOSION POPULISTA, BILBAO, DEUSTO, 2017
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|