Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art. |
| A2 |
Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Assoleix una base de coneixements sobre les manifestacions artístiques del període que permeti la interpretació i la contextualització espai-temporal.
| | A2 |
Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació històrica.
Aplica i relaciona l’aprofundiment en aquest període i les seves obres d’art a la docència, la conservació o la catalogació.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
Analitza riscos i beneficis de la innovació
| | B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C2 |
Use software for off-line communication: word processors, spreadsheets and digital presentations.
|
Topic |
Sub-topic |
I.- Introducció
|
Tema 1. El Barroc. Teoria general i etapes. Nous conceptes espacials i plàstics. Progressiva integració de les arts majors. El Barroc com a art de la Contrareforma. |
II.- L'Europa catòlica
|
Tema 2. El Barroc a l’Europa catòlica. Arquitectura a Itàlia, França i Àustria en els segles XVII-XVIII
Tema 3. El Barroc a l’Europa catòlica. L’escultura a Itàlia i França en els segles XVII-XVIII
Tema 4. El Barroc a l’Europa catòlica. La pintura a Itàlia i França en els segles XVII-XVII. El naturalisme. El classicisme. L’il·lusionisme
Tema 5. El Barroc a l’Europa catòlica. L’academicisme francès. L’escola flamenca. |
III.- L'Europa protestant |
Tema 5. El Barroc a l’Europa protestant. Arquitectura i escultura a Holanda i Anglaterra. Segles XVII-XVIII
Tema 6. El Barroc a l’Europa protestant. Pintura a Holanda i Anglaterra. Segles XVII-XVIII |
IV.-El Barroc a Espanya
|
Tema 7. El Barroc a Espanya. Arquitectura i escultura
Tema 8. El Barroc a Espanya. La pintura del Segle d’Or |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
50 |
70 |
120 |
Field work/trips |
|
2 |
2 |
4 |
Presentations / expositions |
|
3 |
9 |
12 |
Personal tuition |
|
1 |
1 |
2 |
|
Extended-answer tests |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introducció a l'assignatura: programa, avaluació, bibliografia |
Lecture |
Descripció de l'Art del segle XVII i XVIII mitjançant la seva evolució cronològica. |
Field work/trips |
Veure l'art del segle XVII i XVIII als museus, exposicions, etc. |
Presentations / expositions |
Els alumnes, en sessions quinzenals, preparan en grups reduïts una presentació sobre un artista |
Personal tuition |
Aclarir conceptes, orientar a l'alumne i saber el seu nivell de conèixements de l'assignatura |
Description |
Aclarir conceptes, orientar a l'alumne i saber el seu nivell de conèixements de l'assignatura |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Lecture |
|
assistència i participació a les classes. |
10% |
Field work/trips |
|
assistencia i participació a la pràctica |
10% |
Presentations / expositions |
|
presentacions quinzenals en grups reduïts d'una aproximació a un artista, tot seguint un esquema previ |
30% |
Others |
|
prova de desenvolupament |
50% |
|
Other comments and second exam session |
Es valorarà: La claredat d'exposició. L'ortografia i la sintaxi. La segona convocatòria consistirà en un examen. Si l'alumne ha seguit l'avaluació continuada, la nota de l'examen (50%) se sumarà a la resta. Si no ha fet l'avaluació continuada, la nota serà fins a un màxim del 50%. |
Basic |
A. Blunt , Arte y arquitectura en Francia 1500-1700 , Cátedra , Madrid, 1977
J.J. Martín González , El artista en la sociedad española del siglo XVII , Cátedra , Madrid, 1986
J. Fernandez Arenas, B.Bassegoda, El barroco en España (Fuentes y textos), Gustavo Gili, Barcelona, 1983
AA.VV., El barroco y el rococó, Alhambra, Madrid, 1980
E. Male , El barroco: Arte religioso del siglo XVII: Italia, Francia, España, Flandes, Encuentro, Madrid, 1985
J. Brown, Imagen e ideas en la pintura española del siglo XVII, Alianza, Madrid, 1980
G.C. Argan, La arquitectura barroca en Italia, Nueva Visión, Nueva Visión, Buenos Aires, 1960
J.A. Maravall , La cultura del barroco. Análisis de una estructura histórica, Ariel, Barcelona, 1975
G.C. Argan, La Europa de las capitales, 1600-1700, Skira/Carroggio, Barcelona, 1964
F. Haskell, Patrones y pintores. Arte y sociedad en la Italia Barroca, Cátedra, Madrid, 1984
G.C. Argan , Renacimiento y Barroco, Akal, Madrid, 1987
J. Gállego, Visión y Símbolos en la pintura española del siglo de Oro, Cátedra, Madrid, 1984
P. Cabannes; Soler Llopis, Joaquim; Masafret Seoane, Marta, El Barroco, Larousse, Barcelona, 2007
Martínez Ripoll, Antonio, El Barroco en Europa, Historia 16, Madrid, 1989
Martínez Ripoll, Antonio, El Barroco en Italia, Historia 16, Madrid, 1989
|
|
Complementary |
, , ,
, , ,
|
|
Subjects that continue the syllabus |
19TH CENTURY ART/12214109 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|