Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art. |
| A2 |
Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions. |
| A4 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Learning to learn |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Assoleix una base de coneixements sobre les manifestacions artístiques del període que permeti la interpretació i la contextualització espai-temporal.
| | A2 |
Aplica i relaciona l’aprofundiment en aquest període i les seves obres d’art a la docència, la conservació o la catalogació.
| | A4 |
Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació des d’una perspectiva contemporània que inclogui també els avenços tecnològics.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professorat
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
|
Topic |
Sub-topic |
Renaixement |
-Les arts plàstiques
-L'arquitectura
|
Barroc |
-Les arts plàstiques
- Arquitectura i urbanisme
|
Segle XIX |
- L'academicisme
- El romanticisme
- El realisme
- El modernisme
|
Segle XX |
-El noucentisme
-Les primeres avantguardes
-La represa després de la Guerra civil
-L'art de la segona meïtat del segle XX
-Les darreres tendències
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
4 |
0 |
4 |
Lecture |
|
40 |
80 |
120 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
8 |
0 |
8 |
Fieldwork/excursions |
|
15 |
2 |
17 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
aprendre les especificitats de l'Art català |
Lecture |
Exposició teòrica dels continguts de l'assignatura. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Visites a Museus, Fundacions i galeries |
Fieldwork/excursions |
Plantejar problemes d'atribució d'algunes obres de l'art català. |
Personal attention |
Seguiment individual del treball que l'alumne exposarà i lliurarà. |
Description |
Orientació a l'alumne de com afrontar els continguts de l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises in the classroom |
|
Estudi directe de les obres |
20% del total |
Fieldwork/excursions |
|
Resolució de dos casos pràctics |
70% del total |
Others |
|
Participació de l'alumne a les classes. |
10% |
|
Other comments and second exam session |
És plantejaran una serie de treballs que els alumnes hauran de resoldre en equip i també individualment, a partir dels quals es valoraran les competències pertinents i el nivell de coneixement de l'alumne. Tanmateix també es podra fer un treball monogràfic per pujar nota.La segona convocatòria servirà per a avaluar als alumnes que no han seguit o no han superat l'avaluació continuada. La prova consistirà en un exàmen en el qual s'hauran de comentar un seguit d'obres d'Art, desenvolupar diversos conceptes i respondre varies questions. |
Basic |
AAVV, Ars cataloniae, Curial, 2001
AAVV, Història de l'Art català, ed.62, 1981
AAVV, Historia del Arte hispánico, Alhambra, 1987
AAVV, Summa Artis, Espasa Calpe, 1993
|
Només he ressenyat la bibliografia general, atès que la bilbliografia específica serà lliurada a l'alumne a l'inici de cada tema. |
Complementary |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
MEDIEVAL CATALAN ART/12214115 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
RENAISSANCE ART/12214106 | BAROQUE ART/12214107 | 20TH CENTURY ART/12214111 | 19TH CENTURY ART/12214109 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|