IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) HISTORY OF AESTHETIC IDEAS Code 12214117
Study programme
Graduate in the History of Art
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Third 1Q
Language
Català
Department Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinator
RODA AIXENDRI, ROBERTO
E-mail roberto.roda@urv.cat
Lecturers
RODA AIXENDRI, ROBERTO
Web
General description and relevant information - Conèixer la història del pensament estètic i de les idees artístiques. - Comprendre els conceptes fonamentals dels autors estudiats. - Anàlisi de textos.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A2 Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions.
 A7 Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica.
Type B Code Competences Transversal
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A2 Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació històrica.
 A7 Aplica i assimila una visió global sobre la Història de les idees estètiques, des d’una perspectiva multicultura.
Assoleix la terminologia i els coneixements necessaris per analitzar i interpretar els diferents corrents estètics que han configurat la Història del Pensament, i la seva evolució en relació a l’entorn cultural i social.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Analitza riscos i beneficis de la innovació
Type C Code Learning outcomes
 C3 Locate and access information effectively and efficiently.

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. L'ESTÈTICA ANTIGA GREGA. 1.1. Plató.
1.2. Aristòtil.
TEMA 2. L'ESTÈTICA MODERNA. 2.1. Kant.
2.2. Hegel.
TEMA 3. L'ESTÈTICA CONTEMPORÀNIA. 3.1. Pensament crític i estètica: Benjamin i Adorno.
3.2. Estètica i Hermenèutica: Gadamer.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
A7
B3
C3
43 73 116
Problem solving, classroom exercises
A7
B3
C3
13 15 28
Personal tuition
1 0 1
 
Extended-answer tests
A7
B3
C3
1 1 2
Practical tests
A7
B3
C3
1 1 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Problem solving, classroom exercises Comentaris dels textos del dossier de pràctiques.
Personal tuition Entrevista amb l'estudiant.

Personalized attention
Description
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Extended-answer tests
A7
B3
C3
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. 80%
Practical tests
A7
B3
C3
Presentació a l'aula dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). 10%
Others  

Presentació per escrit del comentaris de text que s'indiquin

10%
 
Other comments and second exam session

La prova de desenvolupament té un pes del 80 % sobre la nota, però cal aprovar-la per a poder fer mitja amb les altres activitats.

En la segona convocatòria, en cas de no haver fet el seguiment del curs, a més de la prova de desenvolupament, s'hauran de presentar per escrit tots els comentaris de text.


Sources of information

Basic BOSANQUET, B. , Història de l’estètica (2 vol.). , Edicions 62/Diputació de Barcelona, Barcelona, 1986
BOZAL, V. , Historia de las ideas estéticas y de las teorías artísticas contemporáneas. (2 vol.) , Ed. Visor. , Madrid, 2000.
TATARKIEWICZ, W. , Historia de la estética (3 vol.)., Akal., Madrid, 2000.
VALVERDE, J.M. , Breve historia y antología de la estética.., Ariel, Barcelona, 1987.
, , ,
GIVONE, S. , Historia de la estética. , Tecnos. , Madrid, 1999.

Per cada tema del programa es lliurarà a l'estudiant una bibliografia específica.

Complementary

Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
MODERN AND CONTEMPORARY PHILOSOPHY/12214012
ART THEORY/12214112
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.