IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) HISTORY OF AESTHETIC IDEAS Code 12214117
Study programme
Bachelor's Degree in the History of Art (2008)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Third 1Q
Language
Català
Department Anthropology, Philosophy and Social Work
Coordinator
CUBELLS BARTOLOMÉ, MARIA RAMON
E-mail mariaramon.cubells@urv.cat
Lecturers
CUBELLS BARTOLOMÉ, MARIA RAMON
Web
General description and relevant information - Conèixer la història del pensament estètic i de les idees artístiques. - Comprendre els conceptes fonamentals dels autors estudiats. - Anàlisi de textos.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A2 Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions.
 A7 Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica.
Type B Code Competences Transversal
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A2 Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació històrica.
 A7 Aplica i assimila una visió global sobre la Història de les idees estètiques, des d’una perspectiva multicultura.
Assoleix la terminologia i els coneixements necessaris per analitzar i interpretar els diferents corrents estètics que han configurat la Història del Pensament, i la seva evolució en relació a l’entorn cultural i social.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Analitza riscos i beneficis de la innovació
Type C Code Learning outcomes
 C3 Locate and access information effectively and efficiently.

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. L'ESTÈTICA ANTIGA GREGA. 1.1. Plató.
1.2. Aristòtil.
TEMA 2. L'ESTÈTICA MODERNA. 2.1. Kant.
2.2. Hegel.
TEMA 3. L'ESTÈTICA CONTEMPORÀNIA. 3.1. Pensament crític i estètica: Benjamin i Adorno.
3.2. Estètica i Hermenèutica: Gadamer.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
A7
B3
C3
43 73 116
Problem solving, exercises in the classroom
A7
B3
C3
13 15 28
Personal attention
1 0 1
 
Extended-answer tests
A7
B3
C3
1 1 2
Practical tests
A7
B3
C3
1 1 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Problem solving, exercises in the classroom Comentaris dels textos del dossier de pràctiques.
Personal attention Entrevista amb l'estudiant.

Personalized attention
Description
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Extended-answer tests
A7
B3
C3
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. 80%
Practical tests
A7
B3
C3
Presentació a l'aula dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). 10%
Others  

Presentació per escrit del comentaris de text que s'indiquin

10%
 
Other comments and second exam session

La prova de desenvolupament té un pes del 80% sobre la nota, però cal aprovar-la per a poder fer mitja amb les altres activitats (20%).

En la segona convocatòria, en cas de no haver fet el seguiment del curs, a més de la prova de desenvolupament, s'hauran de presentar per escrit tots els comentaris de text.


Sources of information

Basic BOSANQUET, B. , Història de l’estètica (2 vol.). , Edicions 62/Diputació de Barcelona, Barcelona, 1986
BOZAL, V. , Historia de las ideas estéticas y de las teorías artísticas contemporáneas. (2 vol.) , Ed. Visor. , Madrid, 2000.
TATARKIEWICZ, W. , Historia de la estética (3 vol.)., Akal., Madrid, 2000.
VALVERDE, J.M., Breve historia y antología de la estética., Ariel, Barcelona, 1987.
GIVONE, S. , Historia de la estética. , Tecnos. , Madrid, 1999.

Per a cada tema del programa, es lliurarà a l'estudiant una bibliografia específica.

Complementary

Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
MODERN AND CONTEMPORARY PHILOSOPHY/12214012
ART THEORY/12214112
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.