Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions. |
| A7 |
Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació històrica.
| | A7 |
Aplica i assimila una visió global sobre la Història de les idees estètiques, des d’una perspectiva multicultura.
Assoleix la terminologia i els coneixements necessaris per analitzar i interpretar els diferents corrents estètics que han configurat la Història del Pensament, i la seva evolució en relació a l’entorn cultural i social.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. L'ESTÈTICA ANTIGA GREGA. |
1.1. Plató.
1.2. Aristòtil. |
TEMA 2. L'ESTÈTICA MODERNA. |
2.1. Kant.
2.2. Hegel. |
TEMA 3. L'ESTÈTICA CONTEMPORÀNIA. |
3.1. Pensament crític i estètica: Benjamin i Adorno.
3.2. Estètica i Hermenèutica: Gadamer. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
43 |
73 |
116 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
13 |
15 |
28 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Extended-answer tests |
|
1 |
1 |
2 |
Practical tests |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura.
|
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Problem solving, exercises in the classroom |
Comentaris dels textos del dossier de pràctiques.
|
Personal attention |
Entrevista amb l'estudiant. |
Description |
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Extended-answer tests |
|
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. |
80% |
Practical tests |
|
Presentació a l'aula dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). |
10% |
Others |
|
Presentació per escrit del comentaris de text que s'indiquin |
10% |
|
Other comments and second exam session |
La prova de desenvolupament té un pes del 80% sobre la nota, però cal aprovar-la per a poder fer mitja amb les altres activitats (20%). En la segona convocatòria, en cas de no haver fet el seguiment del curs, a més de la prova de desenvolupament, s'hauran de presentar per escrit tots els comentaris de text. |
Basic |
BOSANQUET, B. , Història de l’estètica (2 vol.). , Edicions 62/Diputació de Barcelona, Barcelona, 1986
BOZAL, V. , Historia de las ideas estéticas y de las teorías artísticas contemporáneas. (2 vol.) , Ed. Visor. , Madrid, 2000.
TATARKIEWICZ, W. , Historia de la estética (3 vol.)., Akal., Madrid, 2000.
VALVERDE, J.M., Breve historia y antología de la estética., Ariel, Barcelona, 1987.
GIVONE, S. , Historia de la estética. , Tecnos. , Madrid, 1999.
|
Per a cada tema del programa, es lliurarà a l'estudiant una bibliografia específica. |
Complementary |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
MODERN AND CONTEMPORARY PHILOSOPHY/12214012 | ART THEORY/12214112 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|