Type A
|
Code |
Competences Specific | | A4 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A4 |
Adquireix capacitat d’anàlisi dels processos artístics interrelacionats amb les tendències de transformació cultural de la societat actual.
Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació sobre tendències artístiques actuals.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B6 |
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (suports audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C2 |
Use software for on-line communication: interactive tools (web, moodle, blogs, etc.), e-mail, forums, chat rooms, video conferences, collaborative work tools, etc.
|
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció a l'art de la segona meitat del segle xx. |
1.1 De la modernitat a la postmodernitat |
2. L'autonomia del gest i la matèria: |
2.1. expressionisme abstracte/informalisme |
3. Nova figuració i recuperació de l'objecte
|
3.1. La Nova figuració
3.2 New dada
|
4. Art pop (pop-art) i figuració narrativa |
4.1. Nord-Amèrica
4.2. Europa
|
5. L'autonomia del color i la forma |
5.1. Abstracció postpictòrica
5.2. Art neoconcret
|
6. Entre la tecnologia i l'art |
6.1. Art cinètic
6.2. Art òptic (op-art)
|
7. Màxim ordre amb els mínims elements |
7.1.Minimal art |
8. Experiències més enllà de l'objecte |
8.1. environment, happening, performance. |
9. De la desmaterialització de l'objecte cap al concepte
|
9.1. Art pobre (arte povera)
9.2. Art conceptual
|
10. Del concepte a la pintura |
10.1. Hiperrealisme
10.2. Support-surface
|
11. El retorn a la llibertat expressiva absoluta |
11.1. Cap a tot tipus de neos |
12. Arquitectura des de 1945
|
12.1. Epigons del Moviment Modern
12.2. La posmodernitat
|
13. Nous comportaments |
13.1. Videoart, videoinstal•lacions i art digital |
14. L'art en el canvi de segle |
14.1. Mes enllà de la posmodernitat |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
40 |
40 |
80 |
Field work/trips |
|
15 |
30 |
45 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Objective short-answer tests |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
En la primera classe s'introduiran els grans temes de l'assignatua. |
Lecture |
Al llarg del curs s'aprofundirà en els temes de l'assignatura |
Field work/trips |
Es ralitzaran sortides per veure exposicions temporals d'art contemporani i també un viatge amb contingut artístic a una ciutat puntera o con gran interés en els temes tractats, amb museus importants |
Personal tuition |
El professor resoldrà totes les dubtes que puguin sorgir, ho farà en horari de atenció a l'alumne. També contestará per e-mail. |
Description |
El professor resoldrà totes les dubtes que puguin sorgir, ho farà en horari de atenció a l'alumne. També contestará per e-mail. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Field work/trips |
|
Es realitzaran sortides per veure exposicions i s'harà de fer una ressenya sobre algun tema relacionat amb ella |
20% |
Objective short-answer tests |
|
Es realizarà una prova de 20 preguntes curtes sobre el contingut tractat a classe |
80% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria serà igual que la primera: una prova de 20 preguntes i l'entrega de les ressenyes que s'haurien de fer durant el curs. |
Basic |
|
CROW, Thomas, El esplendor de los sesenta, Madrid, Akal, 2001. DANTON, Arthur C., Después del fin del arte. El arte contemporáneo y el linde de la historia, Barcelona, Paidós, 1999. GUASCH, Anna Mª. (ed), Los manifiestos del arte posmoderno, Madrid, Akal, 2000. GUASCH, Anna Mª., El arte último del siglo XX, Madrid.Alianza, 2000. MARCHAN FIZ, Simón, Del arte objetual al arte de concepto, Madrid, Akal, 1994. RAMÍREZ, Juan Antonio y CARRILLO, Jesús (eds),Tendencias del arte, arte de tendencias a principios del siglo XXI, Madrid, Cátedra, 2004. TAYLOR, Brandon, Arte hoy, Madrid, Akal, 2000. WELLIS, Brian /ed), Arte después de la modernidad, Madrid, Akal, 2001. |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|