Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Conèixer les coordenades espaciotemporals (diacronia i sincronia), els límits i les interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’art. |
| A2 |
Analitzar la visió diacrònica general de la història de l'art universal. |
| A3 |
Analitzar la visió diacrònica regional i completa dels fenòmens artístics territorials en el context europeu occidental i hispànic. |
| A4 |
Interpretar els coneixements particulars i optatius de la història de l'art. |
| A5 |
Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història. |
| A6 |
Interpretar les principals fonts literàries i documentals de la història de l’art. |
| A7 |
Interpretar les imatges (coneixements bàsics d'iconografia). |
| A9 |
Aplicar la metodologia científica en història de l'art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l'obra d'art, replantejament de problemes, recerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesis, formulació ordenada de conclusions. |
| A15 |
Conèixer els mitjans instrumentals aplicats a la història de l'art: gràfics, dibuix artístic i lineal, fotografia, imatge en moviment, informàtica, coneixements per interpretar les anàlisis de tipus material de la obra d’art (físiques, químiques, informes de restauració). |
| A16 |
Conèixer els diferents períodes de la història universal. |
| A17 |
Conèixer a trets generals la geografia regional i humana. |
| A18 |
Conèixer de forma general o específica les tècniques historiogràfiques: epigrafia, paleografia, arxivística, diplomàtica, arqueologia. |
| A19 |
Conèixer la relació interdisciplinària de les humanitats: filosofia, llengües antigues, lingüística, semiòtica, història del teatre i la literatura, història de la música, mitologia clàssica, història de les grans religions, sociologia i antropologia. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Learning to learn |
| B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
| B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
| B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
| B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat en l'entorn laboral i com a ciutadà |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English |
| C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
| C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Té visió diacrònica dels fenòmens artístics territorials més destacats
| | A2 |
Coneix els conceptes fonamentals aplicables a cadascun dels períodes del mateix
| | A3 |
Comprèn l'evolució de l'Art espanyol des del romànic fins al segle XX
| | A4 |
Realitza, a través d'una investigació que utilitzi les fonts bibliogràfiques corresponents i els recursos electrònics disponibles, un treball de síntesi sobre un artista o sobre una obra determinada
| | A5 |
Realitza, a través d'una investigació que utilitzi les fonts bibliogràfiques corresponents i els recursos electrònics disponibles, un treball de síntesi sobre un artista o sobre una obra
| | A6 |
Amplia els coneixements per a la cerca i el maneig de fonts bibliogràfiques, documentals i gràfiques, així com dels recursos electrònics (TIC)
| | A7 |
Coneix els conceptes fonamentals aplicables a cadascun dels períodes del mateix
| | A9 |
Realitza, a través d'una investigació que utilitzi les fonts bibliogràfiques corresponents i els recursos electrònics disponibles, un treball de síntesi sobre un artista o sobre una obra determinada
| | A15 |
Realitza, a través d'una investigació que utilitzi les fonts bibliogràfiques corresponents i els recursos electrònics disponibles, un treball de síntesi sobre un artista o sobre una obra determinada
| | A16 |
Té una visió diacrònica dels fenòmens artístics territorials més destacats
| | A17 |
Té visió diacrònica dels fenòmens artístics territorials més destacats
| | A18 |
Amplia els coneixements per a la cerca i el maneig de fonts bibliogràfiques, documentals i gràfiques, així com dels recursos electrònics (TIC)
| | A19 |
Comprèn l'evolució de l'Art espanyol des del romànic fins al segle XX
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’informació
| | B2 |
Troba la solució adequada
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
| | B3 |
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
| | B5 |
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
| | B7 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Understand the general meaning of texts that have non-routine information in a familiar subject area.
| | C2 |
Understand basic computer hardware.
| | C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
| | C4 |
Produce grammatically correct oral texts.
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
|
Topic |
Sub-topic |
El regnat de Ferran VII i l'art acadèmic |
|
El Romanticisme |
|
L'art del Sexenni democràtic i el Realisme. |
|
L'art dels primers anys de la Restauració. |
|
Els corrents finiseculars. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
3 |
6 |
9 |
Lecture |
|
44 |
88 |
132 |
Assignments |
|
10 |
20 |
30 |
Personal tuition |
|
3 |
6 |
9 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Intruir l'alumne als conceptes generals i al context històric en que es desenvolupa el contingut de l'assignatura. |
Lecture |
Explicació detallada dels continguts ordenats de forma cronològica. |
Assignments |
L'alumne elaborarà un treball monogràfic sota la supervisió del professor. |
Personal tuition |
El professor farà entrevistes als alumnes per a orientar-los en els treballs i per a resoldre els dubtes sorgits a les classes magistrals. |
Description |
El professor analitzarà l'estat de progrés dels treballs individuals dels alumens. Tanmateix, resoldrà els dubtes sorgits a les classes magistrals i els derivats de les lectures. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
Es faran dos treballs monogràfics sobre algún aspecte del contingut de l'assignatura. |
90% |
Others |
|
Participació a les pràtiques i a les classes. |
10% |
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en un exàmen teòric de conceptes i de desenvolupament del temari de l'assignatura. |
Basic |
Enrique Lafuente Ferrari, Breve historia de la pintura española, Madrid, Cátedra, 1987
María Elena Gómez-Moreno, Pintura y escultura españolas del siglo XIX. Summa Artis. vol xxxv, Madrid, Espasa Calpe, 1993
Francesc Fontbona, Del Neoclassicisme a la Restauració. Història de l'Art català vol.VI, Barcelona, Ed. 62, 1983
AA.VV., Museo del Prado. Casón del Buen Retiro. Catálogo de pinturas del siglo XIX., Madrid, Museo del Prado, 1985
Carlos Reyero, Imagen histórica de España (1850-1900), Madrid. Cátedra, 1987
P.navascués, C. Pérez, A. Ma. Arias del Cossío, Del Neoclasicismo al Modernismo, Madrid, Alhambra, 1987
Pedro Navascués, Maria Jeús Quesada Martín, El siiglo XIX. Bajo el signo del Romanticismo, Madrid, Sílex, 1992
Robert Rosenblum y H. W. Janson, El Arte del siglo XIX, Madrid, Cátedra, 1992
Eliseu Trenc, La Pintura del segle XIX. Ars Cataloniae, Barcelona, 2002
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
19TH CENTURY ART/12214109 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|